jump to navigation

Un an de la Piaţa Universităţii- ediţia a doua Ianuarie 13, 2013

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

A trecut un an (foarte lung) de la începutul manifestaţiilor din ceea ce îmi place să numesc “a doua Piaţă a Universităţii”.

Eu am participat activ la evenimentele din Piaţă începând cu seara zilei de 14 ianuarie şi până prin a doua jumătate a lunii februarie. Deci am avut prilejul să fiu în Piaţă în zilele “fierbinţi”, în zilele foarte geroase şi apoi la declinul şi alunecarea spre derizoriu a manifestaţiilor.

Am fost, evident, manipulat ca şi toţi cei din Piaţă (dar poate că sunt printre puţinii care o şi recunosc). Oricât am încercat să fiu de obiectiv, am fost şi eu dus de val. Era şi firesc, cumva.
Datorez multe acestui fenomen social, care va trebui analizat la modul cel mai serios cu putinţă în perioada ce va urma. Mi-am făcut prieteni buni în Piaţa Universităţii (iar acest lucru este poate cel mai important, cred eu), am învăţat pe propria mea piele cum se manipulează, am putut să văd societatea civilă în acţiune, am râs de caragealianismul nostru fiinţial, m-am enervat, am conştientizat o serie de realităţi.

Am  trăit acolo “sfârşitul copilăriei” mele. A fost ultimul moment în care mi-am mai putut permite să mai bat câmpii idealist şi să mai am fantezii “revoluţionare”. A fost, sper, ultima răbufnire a unui stângism latent, de care suferim fiecare dintre noi, în definitiv.
După ce am părăsit Piaţa Universităţii a trebuit să particip la bătălii interne de partid, la campanii electorale, a trebuit să învăţ să gândesc pragmatic, cu raţiunea şi nu cu sufleţelul lozincard. Vara anului trecut a trebuit să renunţ la o lozincă (“Jos Băsescu!”- pentru care am indurat frig şi gaze lacrimogene prin Piaţă) pentru a apăra Statul de drept. Vă asigur că nu a fost o decizie nici uşoară, nici comodă….

Piaţa Universităţii a fost o etapă importantă în procesul meu de maturizare politică. Acolo au căzut ultimele mituri, acolo am conştientizat anumite realităţi esenţiale pentru orice  analist politic şi politician român. Acolo am văzut cât şi cum mai este Stânga reală din România, am văzut cât de (in)eficiente  sunt organizaţiile de partid în mişcările sociale, am constatat cât de adâncă e prăpastia dintre politician şi cetăţean. Practic am avut acolo un barometru social pe care alegerile din iunie şi noiembrie l-au confirmat, zic eu.

Sincer, dacă va fi o a treia Piaţă a Universităţii, voi evita zona. M-am lămurit cum este cu ieşitul în stradă, cu eficienţele şi ineficienţele lui.
Been there, done that, got the pic….

Comentarii»

1. berenger - Ianuarie 14, 2013

ai fost, ca toti ceilalti, o naiva masa de manevra. in vreme ce tu adastai inca in copilarie, ceilalti se foloseau de voi…


Lasă un răspuns

