jump to navigation

Călătorie prin Italia. Impresii despre România Mai 21, 2012

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Ştiţi ce m-a frapat cât m-am plimbat prin Italia? Pesimismul şi seriozitatea îngrijorată a mass-mediei şi a cetăţeanului educat, provocată de starea de fapt a Europei şi a Italiei. Nu mai este acel dolce buon vivere cu care eram obişnuit vizitele trecute….

Înainte, de fiecare dată când mergeam prin Italia mă uimea optimismul peninsularilor în contrast cu pesimismul românilor. Iată că acum situaţia s-a inversat…
Mama mea, întreprinzător privat, prietenii ei, oamenii cu care vorbesc (taximetrişti, pensionari din parc sau autobuz) trăiesc o stare (după mine nefirească) de optimism. Gata! A venit guvernul USL şi lucrurile vor merge mai bine.
Nici politicienii români nu îi descurajează. Eu, în locul USL, m-aş gândi cu groază la ce ar putea urma dacă sponsorii noştri (UE şi SUA) nu vor ieşi din criză sau, mai grav, vor da faliment.

M-am întrebat de ce oare, până să îmi aduc aminte de votul uninominal majoritar într-un singur tur. Domnul Crin Antonescu mi-a explicat (de la tv, desigur) de ce USL nu se îngrijorează: cu mila lui Dumnezeu şi a VUM-ului vor avea o „majoritate solidă” în Parlament, deci vor putea guverna 4 ani cum….o să poată. Dacă Boc, fără o „majoritate solidă” a putut timp de 3 ani şi jumătate, de ce nu ar putea şi USL timp de 4 ani?
Cât despre ce va fi în 2014, în 2016….. când au gândit politicienii români mai departe de un ciclu electoral (şi nici atât)?

Comentarii»

1. berenger - Mai 21, 2012

a, nuu, cred ca intrebarile sunt nefiresti, ca si angoasele. majoritatea aia solida (80% cu vum) va rezolva totul fara probleme… pentru propria clientela, bineinteles. iar la urmatoarele alegeri, majoritatea va fi si mai solida, unica chiar…


Lasă un răspuns

