jump to navigation

Pragmatism şi „pragmatism” în politică Aprilie 27, 2012

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Mi se tot vorbeşte de pragmatism şi sunt acuzat de idealism: cică am ifose intelectuale, bat câmpii cu idealuri şi doctrine când politica este o chestie pragmatică, „pe interese”.

Nu sunt idealist, nu am nici măcar ifose intelectuale: tot ce fac eu este să propun o administraţie pragmatică. Dar pragmatism în favoarea cetăţeanului şi nu a politicianului.
Da, mi se reproşează că nu sunt pragmatic, că nu trăiesc disperarea de a vedea pe unul „de-al nostru” la masa unui buget de 200 de milioane de euro (ca să dau doar un exemplu) pe baza principiului că….poate îmi iese şi mie ceva dintr-un asemenea gheşeft.
Aş fi pragmatic dacă aş propune un administrator corect al unui astfel de buget, care l-ar administra bine, l-ar face de două miliarde şi ….implicit mi-ar ieşi şi mie, şi cetăţenilor, ceva. Dar „pragmatismul” lui „hai să punem noi mâna pe ciolan, să nu mai mănânce tot ăia” nu mi se pare decât o golăneală.

Dacă România trăieşte prost este tocmai pentru că trăieşte din logica, încurajată de clasa politică, a gheşeftului „pragmatic”….

Şi ce este mai trist e faptul că nu apare de nicăieri o rază de lumină…. Ba chiar când raza de lumină pare să mai spargă norii, sar bişniţarii politici şi strică totul…

Post Scriptum: A fi conservator înseamnă a fi pragmatic: a nu crede în utopii, a nu crede în învârteli făcute cu hoţi, a nu crede în oamweni (chiar dacă se numesc Băsescu sau Antonescu).
A fi conservator înseamnă a credew în valori.

Comentarii»

1. radu - Aprilie 28, 2012

Esti un idealist care se ignora.


Lasă un răspuns

