jump to navigation

Cărţile lui H.R. Patapievici ar merita un alt autor Martie 20, 2012

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Horia Roman Patapievici este un gânditor de la care mă revendic explicit. Nu mă ruşinez cu lucrul acesta şi ţin să îl subliniez cu fermitate. Mai ales când văd riscul de a fi asociat cu un amestec dubios de protocronişti, peremişti şi criptocomunişti care îl contestă pe intelectualul Patapievici.

Eu îl contest pe omul Patapievici, pe care îl acuz de lipsă de caracter şi ticăloşie (pornind şi de la experienţe personale avute cu dânsul).

Dau un prim exemplu pentru care nu văd nimic onorant în omul Patapievici (din păcate pentru câteva din cărţile sale):

Monica Lovinescu despre Patapievici:

„(…) descoperim un tânăr, simplu, emoţionat şi emoţionant, aproape patetic, care ne vorbeşte de tatăl lui ieşind iin închisoare şi nespunându-i nimic din cele petrecute acolo. Aduce o sticlă de Murfatlar s-o bem împreună în amintirea acestui tată mort fără să-i fi spus fiului suferinţele prin care a trecut.” (Jurnal, 8 noiembrie 1992, ediţia Humanitas, Bucureşti, 2003, p.291).

A fost tatăl lui Patapievici deţinut politic?

Nu. Mai mult chiar, a fost membru ilegalist al partidului comunist. a ocupat funcţii de încredere în aparatul de stat din anii stalinismului întunecat şi a murit înconjurat de familie, fără să aibă ce aventuri anti-comuniste majore să le relateze.

Să mai vorbim de felul în care Patapievici a întrebuinţat libertarianismul pentru a deveni apoi şeful unei căpuşe bugetare (ICR) care cheltuieşte câte 10- 15 milioane de euro pe an?

Să mai vorbim despre cum conservatorul Patapievici aprobă cheltuirea acestor bani?Despre contribuţia sa la consolidarea unei hegemonii culturale bugetofage în România?

Să mai vorbim de servilismul său faţă de Traian Băsescu?

Să mai vorbim despre cum doctorandul Patapievici primea burse postdoctorale, despre rolul său în ascunderea dosarului lui Sorin Antohi de la CNSAS?

Spun doar atât: cărţile lui Horia Patapievici sunt atât de bune încât ar merita un alt autor.

Comentarii»

1. atreides - Martie 20, 2012

Ai dreptate, nu trebuie ca, injurandu-l pe HRP (pe buna dreptate) pentru atitudinea lui politica jenanta, sa aruncam umbre asupra cartilor sale. Peste vreo zece ani, cand pasiunile politice de acum se vor fi stins, poate ii vom ierta derapajele politice si ii vom citi cartile cu placerea de prima data…

2. radu - Martie 20, 2012

De acord. Una-i una, alta alta. Basistul din Patapievici a meritat ce i s-a intamplat, autorul cartilor sale – nu.

3. berenger - Martie 21, 2012

din cate vad eu, zilele astea, lui hrp ii este contestata o distinctie academica cu argumente politice… dar poate ma insel…

4. Ochii lu' Beatrice (citit cum se scrie) pe sexul lui Geoana - Martie 21, 2012

te aigur ca „Omul recent” il merita cu prisosinta pe acesta🙂

pana si dl plesu, din grupul de interese „pataplesu” era constient cat de penibila e „Omul recent” in momentul in care ii aducea autorului acesteia laude desantate (pentru ca ei, intelectualii din acest grup de prestigiu/interese se preamaresc unul pe altul, iar in Romania, periferica dpdv cultural sunt destui naivi dispusi sa-i creada (cei mai multi fiind aceia a caror cunoastere se opreste la granita, se limiteaza la timpul prezent si la limba romana))

asa ca te rog, nu fi nedrept cu „noul Kiegegaard”… patapievici e un carierist mizerabil si un lingau desavarsit, de acord, insa a meritat cu prisosinta sa-si crie cartile, oricat de putin ar insema acestea

5. Fan Patapievici - Martie 22, 2012

Domnule Bogdan Duca, la randul meu ma revendic de la cartile lui HRP, dar spre deosebire de dumneavoastra nu m-am inscris in nici un partid si nici nu-mi dau doctoratul cu vreun sustinator fanatic sau chiar membru (whatever) al vreunui partid. Nu mai intru in alte detalii legate de opiniile dumneavoastra, ca mi se pare inutil. In acest spatiu public, fiecare se aude numai pe sine iar in acest moment ticalosii sunt atat de vocali incat a te pune cu ei inseamna sa-ti pierzi timpul, energia si speranta. Dar pentru ca am tot citit reluata la nesfarsit aceasta porcarie legata de HRP si Monica Lovinescu, am sa va ajut sa scapati de pacatul colportarii macar a unei minciuni.

Este cat se poate de evident, pentru o minte chiar neexersata in ale gandirii, ca Patapievici n-ar fi avut nici un motiv sa o minta pe Monica Lovinescu. Ce ar fi castigat prin aceasta minciuna pe langa ce ar fi avut de pierdut? Las la o parte faptul ca, la fel, este evident pentru o minte intreaga ca Patapievici nu este un mincinos. Si acum imaginati-va (si o stiu din sursa sigura, apropiata de HRP- am sa caut daca nu a spus si in vreun interviu)ca HRP s-a dus cu un vin la Monica Lovinescu si Virgil Ierunca pe care l-au baut in cinstea bunicului sau din partea mamei, detinut politic, despre care Patapievici a vorbit pe larg si intr-o conferinta si despre care le povestise si lor, probabil. Asa, si Monica Lovinescu noteaza in jurnal, dintr-o neintelegere, ca e vorba de tatal, fiind probabil si la primele intalniri, cand se dau multe informatii care deocamdata nu fac sistem cu altele. Nu retin, din pacate, anul din jurnal in care a avut loc intalnirea. Mai mult ca sigur de-a lungul anilor Monica Lovinescu a ajuns sa cunoasca bine istoria familiei lui Patapievici si nu ar mai fi putut face confuzia. Si, mai departe, ce se intampla intr-o tara ca a noastra si intr-un spatiu public jegos ca al nostru? Mai departe se gaseste un destept care “il prinde cu minciuna” si apoi o gasca de mizerabili care-si freaca palmele de satisfactie ca l-au prins!!!! si care pretind ca sunt mahniti ca i-a dezamagit HRP. Ma lasati, domnule Duca? Ma intreb daca atunci cand plecati un pic prin Occident si reveniti pe blogul asta, nu vi se pare ca v-ati intors intr-o cocina. Nu doar cand va revedeti postarile, dar si cand ii vedeti pe cei care va aproba. Mie mi se pare ca palma mai grea decat asta nu exista.

Si ce bursa postdoctorala a primit Patapievici? Oare nu mancati si aici un rahat, ma scuzati dar n-am gasit alta expresie? Daca nu e minciuna, promit sa-mi cer scuze cum se cuvine. Si la fel sa faceti si dumneavoastra fata de HRP si fata de cititorii dumneavoastra daca e minciuna. Se anunta interesant🙂.

Cat despre ‘servilismul’ fata de Traian Basescu si restul mizeriilor pe care le vanturati, sunt parerile dumneavoastra, pentru care va judeca cei care va citesc. Nu cred ca ar avea vreun rost sa va cer sa demonstrati ca e asa. La fel cu ticalosia, revelata in relatia personala. Sunt fantasmele dumneavoastra. Nu mi-ar fi deloc greu nici mie sa va iau la rand postarile si sa va arat ca sunteti lipsit de caracter. Poate chiar ticalos. Dar lucrurile astea ies singure la iveala, nu e nevoie sa-mi consum eu resursele de timp si energie.

Bogdan Duca - Martie 22, 2012

Aici aveti niste informatii interesante despre postdoctorat: http://victor-roncea.blogspot.com/2008/08/i-am-luat-doctoratul-lui-patapievici.html

Daca tot faceti apologia lui Horia Patapievici, va rog sa si dezvoltati informatiile dumneavoastra. Despre ce bunic e vorba? Ce tip de puscarie politica facuse bunicul respectiv?

Cat despre celelalte consideratii: nu consider o crima intrarea intr-un partid politic si cred ca doar o persoana cu mari carente de cultura civica democratica poate sa faca o astfel de afirmatie. Cat despre afirmatiile cu privire la profesorul ce mi-a coordonat teza de doctorat sunt simple calomnii. Probabil ar mai trebui sa il recititi pe Patapievici si nu sa va rezumati la a discuta cu domnia sa. Omul este plin de frustrari si resentimente…..

6. Fan Patapievici - Martie 22, 2012

Scuze, nu mai citisem citatul din Jurnalul Monicai Lovinescu, vad acum ca ati dat anul, 1992. Deci, cum am spus.
Si recitind asta, am vazut si ce ati spus de tatal lui (marturisesc ca citisem in diagonala, am vazut toate chestiile astea de atatea ori ca m-am plictisit sa le mai recitesc, chiar daca dumneavoastra aveti pretentia ca faceti o insiruire de argumente). Asta cu tatal ilegalist de unde ati pescuit-o, ca n-o stiam?🙂 Ne dati o sursa, da? Si functia in aparatul de stat care era? Ma mir ca n-ati spus si ca a copilarit in Primaverii si ca a fost baiat de nomenklaturist. Haideti domnule Duca, ca puteti!

Bogdan Duca - Martie 22, 2012

Aveti aici fotografiate autobiografia de la cadre plus alte cateva documente cu privire la Dionisie Patapievici.
http://civicmedia.ro/acm/index.php?option=com_content&task=view&id=751&Itemid=99

7. Fan Patapievici - Martie 22, 2012

“Bunicul din partea mamei a devenit suspect noilor autoritari deoarece era avut, deoarece era un lider de opinie al satului si, last but not least, deoarece era un om activ si intreprinzator. Cand a inceput colectivizarea, s-a opus. A numit colectivizarea furt organizat de stat. A fost arestat cand implinea 60 de ani, dus cu lanturi la munca fortata, in Delta Dunarii.

Trecuse de 70 de ani cand s-a intors acasa. A trait pana la 84, neimpacat.”

(Despre ranile nevindecate, H.-R. Patapievici, Discernamantul modernizarii)

Apoi, ma trimiteti pe un blog legionar, antisemit si mincinos, ca sa verific informatiile calomniatoare pe care le dati cu nonsalanta. Pai de-asta am ajuns noi in anul 2012, la 22 de ani de la caderea regimului comunist, pentru ca un tanar liberal cu aspiratii de a fi o voce credibila in spatiul public sa aiba ca sursa pentru afirmatiile sale un astfel de blog?
Am trecut peste elementarele norme de igiena care ma impiedica sa vizitez asemenea locuri, si am dat click pe link-ul pe care mi l-ati dat, apoi click pe link-ul care ‘facea dovada’ ca Patapievici a primit o bursa care nu i se cuvenea dar acolo nu era nimic!!! Deci, de unde reiese ca Mellon Fellowship este o bursa obligatoriu postdoctorala? Din citatul dat de legionarul Roncea ca pentru a avea acces la o astfel de bursa trebuie sa ai doctoratul? Dar daca citatul era cu “sau” si urma o alta situatie in care poti obtine o asemenea bursa si a fost trunchiat?
Nu va tremura mana pe tastatura cand vehiculati asemenea surse sinistre? Dar cand intrati acolo nu va pute ingrozitor? In orice caz, sunteti singurul om care se pretinde(a) serios si care cautioneaza asemenea bloguri si asemenea manifestari in societatea romaneasca. Sau, ca sa ajungem si la inscrierea intr-un anume partid, acestea sunt practici obisnuite la acel partid si mai ales la alianta din care face parte?
Nu cred ca va mai trece mult timp pana cand adevarul legat de tot ce reprezinta (si pe cine reprezinta) Victor Roncea va iesi la iveala iar tinichelele pe care vi le atarnati de coada vor zornai de-acum incolo in toata cariera dumneavoastra, domnule Duca. Nu Patapievici, ci dumneavoastra sunteti un caz foarte trist. Cum nu stiu sa aveti carti scrise care sa merite un alt autor, pot spune ca dumneavoastra ati fi meritat un alt traseu intelectual si moral, in virtutea faptului ca sunteti un om de dreapta si mai ales, un om tanar.
A, si despre tatal domnului Patapievici, va rog nu ma mai trimiteti in haznale, dezvoltati dumneavoastra subiectul, cu cuvintele dumneavoastra (si asumati-va ca vor ramane scrise) si indicati si sursele si gradul lor de reliability.

8. Bogdan Duca - Martie 22, 2012

Daca va uitati pe site-ul lui link-urile trimise de mine ati vedea documente.🙂 Da. Sunt de acord. Documentele respective sunt haznale in sensul ca ele prezinta declaratia de cadre a unui comunist stalinist ilegalist….
Povestea bunicului matern ar trebui ea insasi verificata cu documente, in contextul in care este putin credibil ca un membru ilegalist al PCR sa se casatoreasca cu fiica unui detinut politic in chiar acea perioada de stalinism hard.

In sfarsit, cand vrei sa eviti povestile cu privire la tata, poti gasi tot timpul un bunic cu o biografie mai buna pentru noul statut, nu? :p

Pentru un Mellon Fellowship doctoratul trebuie terminat ceea ce domnul Patapievici nu a reusit sa faca (in ciuda cartilor publicate de domnia sa). De altfel am inteles ca se si desfasoara o cercetare interna la acea fundatie cu privire la cazul Horia Patapievici si Sorin Antohi.

In sfarsit, nu ma intereseaza soarta lui Victor Roncea (care, apropos, admira pe acelasi politician pe care il slujeste credincios si HRP) asa cum nu m-ar interesa nici soarta lui Horia Roman Patapievici, daca nu ar fi vorba de un functionar de stat, care cheltuieste inutil bani publici.
Textul scris era doar o delimitare de cei care m-au asociat cu anumite proteste vadimiste contra lui Patapievici.

Am o curiozitate: de ce fanii lui Patapievici nu au curajul de a semna cu propriul lor nume?

9. Fan Patapievici - Martie 22, 2012

E prea putin relevant, domnule Duca, cum se numesc fanii lui Patapievici. Poate ca le e teama ca le fabricati o biografie impreuna cu prietenul Roncea. Poate ca veti face investigatii&anchete de tipul celor pe care ar trebui sa le facem in privinta bunicului domnului Patapievici sau de tipul celor care se fac la institutia berlineza unde a “fraudat” domnul Patapievici (sunteti si marsav dar si comic, domnule Duca) si veti aduce “documente” care probeaza ca nu ai cum sa fii fan Patapievici daca nu e ceva necurat in dosarul tau. Poate ca intr-o zi legionarii vor trece din nou la crime, nu?
Mult mai relevant mi se pare raspunsul dumneavoastra, care va arata in toata splendoarea morala si intelectuala. Cred ca orice comentariu in plus e de prisos, cel putin in acest moment. Si deja, prin alaturarea pe care ati asumat-o cu Roncea, mirosul haznalei s-a instalat pe blogul dumneavoastra. Cand veti vedea oamenii care traverseaza pe partea cealalta atunci cand va vad, sa stiti ca e de la miros.

Bogdan Duca - Martie 22, 2012

Sunteti amuzant domnule fan al lui Patapievici. Dacă nu v-aţi fabricat o biografie convenabilă, dacă nu folosiţi abuziv titluri pe care nu le deţineţi, nu aveţi de ce să vă temeţi.

Ah. Vă temeţi de legionarii domnului Roncea? Din câte ştiu eu domnul Roncea este…..băsescian, precum domnul Patapievici şi fanii săi. Aşa că….sunteţi în acelaşi partid.

Nu pot să nu remarc faptul că evitaţi cu hotărâre orice discuţie pe probe şi aruncaţi toată responsabilitatea pe Victor Roncea ce nu a făcut în acest caz decât să urmărească avatarurile unor biografii şi unor titluri academice.
Aceasta nu arată decât faptul că nu aveţi cum să răspundeţi acuzaţiilor concrete.

În sfârşit, această discuţie nu are de ce să mai continue din punctul meu de vedere. Nu de alta, dar văd că începeţi să vă pierdeţi calmul.

10. Dli - Martie 23, 2012

Frumoasa abordare , felicitari !

11. Gabriela Tudorache - Martie 25, 2012

Buna ziua,

Ma iertati ca va deranjez .Vin cu rugamintea la d-voastra sa scrieti un articol pe blogul d-voastra si sa distribuiti mai departe pe facebook despre mama mea, Gabriela Tudorache care este foarte bolnava . Este diagnosticata cu meningiom , o tumoare cerebrala care i-a afectat vederea si trebuie sa se opereze cat mai repede la o clinica din Germania unde ni se cere 35 000 EUR plus cheltuieli de cazare si transport .

Viata si vederea ei depind de aceasta operatie , iar mie si fratelui meu ne este foarte greu sa o vedem cum indura zilnic cumplitele dureri de cap si ametelile .Timpul nu ne permite sa asteptam si va rugam sa scrieti un articol despre cazul ei . Mai multe detali le gasiti pe http://gabrielatudorache.blogspot.com/. Sau ne puteti contacta la nr de tel. 0724342082. Va rugam , daca sunteti de acord sa ne lasati si un raspuns .
Va multumesc din inima pentru sprijinul acordat.

dumitru_gabriela31@yahoo.com

12. Piticul Prono - Martie 26, 2012

Horia Roman Patapievici ne spune ca “ceea ce este romanul e o intrebare la care se raspunde prin violent, ura, sange si suturi in fund”. Ce fel de valori oti fi depistat la acest tovaras frustrat, nu stiu. Oricum, lectura primelor pagini din Politice m-a lecuit complet de opera domniei sale. Ce nevoie mai avem de unguri, rusi, comunisti, evrei, masoni ? E clar ca ne suntem arhisuficienti pentru autoumilire si autodistrugere. Nu e de mirare ca este in tabara prezidentiala, alt corifeu prea mare pentru un popor asa de mic.

13. Turnator la turnator trage. Turnatorul ICR Andrei Corbea-Hoişie o lauda pe turnatoarea DIE Catrinel Plesu. Ce scandal a provocat in Germania prezenta turnatorilor Hoisie si Antohi la un program ICR. DOSAR DE PRESA | Victor Roncea Blog - Martie 27, 2012

[…] Horia Roman Patapievici, pe care teologul Bogdan Duca (doctor in Stiinte Politice)  îl acuza de “lipsă de caracter şi ticăloşie”. “Dialectica în suspensie”  Andrei Corbea “N-a sosit încă, oare, în […]

14. Turnator la turnator trage. Turnatorul ICR Andrei Corbea-Hoişie o lauda pe turnatoarea DIE Catrinel Plesu. Ce scandal a provocat in Germania prezenta turnatorilor Hoisie si Antohi la un program ICR. DOSAR DE PRESA | Victor Roncea Blog - Martie 27, 2012

[…] al Romaniei,  pe care teologul Bogdan Duca (doctor in Stiinte Politice)  îl acuza de “lipsă de caracter şi ticăloşie”. “Dialectica în suspensie”  Andrei Corbea “N-a sosit încă, oare, în […]

15. Viorica Bălteanu - Martie 28, 2012

Am citit cu destulă surprindere intervenţiile domnului care semnează FAN PATAPIEVICI. Dincolo de eroarea fanatismului (dar, e drept, fiecare e liber să aleagă cum priveşte realitatea, cum îşi exprimă ataşamentul !), Domnia sa nu face deloc vorbire despre volumul POLITICE, plin de ofense aduse de către H.-R. Patapievici României, limbii noastre, precum şi, nu numai lui Eminescu, Nicolae Iorga, ci şi despre românii de rând, ba şi despre Ştefan cel Mare (ocazie potrivită pentru a-şi demonstra lacunele de cunoaştere a istoriei universale, a istoriei naţionale, ca şi obtuzitatea stupefiantă în considerarea personalităţii marelui domnitor, obtuzitate identică aceleia exhibate de Ion Cristoiu, într-un editorial din EVZ, din iunie 1992, despre declararea lui Ştefan cel Mare ca DREPTCREDINCIOS). Citisem unele fragmente teribil de vulgare, insuportabil de morbide, încărcate de ură, într-un periodic de prin 1994, dar includerea lor într-o carte, editată în 1996, carte de care – niciodată – autorul său nu s-a dezis, rămâne un fapt deloc oarecare. Judecă necruţător mai cu seamă posteritatea! Domnul FAN se întrece în fraze encomiastice globalizatoare despre TOATE cărţile eseistului Patapievici, prin urmare trebuie să conchidem că împărtăşeşte exact acelaşi dispreţ visceral faţă de poporul roman şi valorile sale? Oricum, ceea ce a publicat până în prezent dl. Patapievici nu îndreptăţeşte nici pe departe acordarea titlului de Doctor Honoris Causa al Universităţii de Vest din Timişoara, de fapt, al niciunei universităţi din lume (ESEU înseamnă, pur şi simplu, ÎNCERCARE). Reacţiile – din nou generalizatoare! – stârnite de această gafă grosolană sunt aspre, cu vehemenţe nedrepte la adresa UVT, a marilor săi dascăli prezenţi şi de odinioară, care nu trebuie confundaţi cu o mână de aplaudaci servili.

16. dadada - Octombrie 27, 2012

Nu am citit nimic din ,,opera” HRP,fiindca prin amabilitatea celor ce posteaza aici am parcurs cateva citate edificatoare : „Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără șira spinării”, „Românii nu pot alcătui un popor fiindcă valorează cât o turmă” etc. Are si un cameleonism (specific …stim noi carui neam ) prin care il ,,pangareste” indirect pe Eminescu …criticand chipurile pe niste ,,tineri ”care se dezic de acesta si pentru care Eminescu reprezinta ,,cadavrul din debara”…Hai HRP ! Chiar ai crezut caci cu aceste jidanisme de 2 lei nu ne vom da seama impotriva cui latri tu de fapt? Care sunt ,,tinerii” (inchipuiti de tine) la care tu ai vazut tendinta aceasta (Eminescu nu ar mai fi actual) ? Vino cu argumente ,spune parerea ta de filozof,nu schelalaituri ambigue …dar cu o adresa precisa pentru cei care au habar de nuantele limbajului si ale discursului.
O spun pe sleau : suntem ,,fete patibulare” si tot ce spui tu HRP fiindca suntem romani iar tu nu esti …asa ca jignirile tale sunt tiganisme ,limbaj de satra,mahalagisme etc.

Traim in Romania domnilor si poate e asa cum e din cauza lasitatii noastre de a condamna si a spune verde-n fata tuturor : ,, E usor sa jignesti romanii atunci cand esti evreu ,domnule HRP!”

17. Victor Roncea - Februarie 18, 2013

Pana la urma vad ca are un nume fan-aticul lui Patapievici: Costin Andrieş isi spune, de la blogul „in linia dreapta a urinei boului” (de preferinta Kobe). Ma bucur sa stiu asta, pentru ca acum am pe cine sa dau in judecata pentru afirmatiile „curaj-murdare” zvarlite pana azi anonim, ca orice turnator respectabil.🙂

18. Dezamăgirea numită MRU -unguient,căcăreze şi gunoaie liberale | Cronici Geruliene - Aprilie 20, 2013

[…] în laboratoarele văranului sau pe blogurile legionare (argumente care de multe ori coincid). Duca citează aprobator blogul crîncen antiamerican, antisemit, antioccidental și evident, filorus, al legionarului Victor Roncea, și este la rîndul lui citat aprobator de Roncea cînd îl […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: