jump to navigation

Părintele Arsenie Papacioc- amintiri Iulie 19, 2011

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

„Să iubeşti, mă! E poruncă!” Aceste cuvinte cu care şi-a întrerupt o conversaţie banală cu mine (de parcă putea fi ceva banal la Părintele…) mi-au rămas înfipte în suflet şi în minte.
Nu am uitat nici când mi-a vorbit despre frumuseţea femeii….Nimeni nu a făcut-o ca el…
Nu am uitat cum bucuros că înţeleg mai bine decât îşi închipuia propriul său trecut politic, mi-a pus în braţe teanc de albume, tăieturi din ziare de epocă şi….Acatistul Sfântului Arhanghel Mihail, canonisindu-mă să învăţ să înţeleg pagini de istorie în timp ce el, în camera vecină, continua să se confrunte cu valurile de păcate aruncate de credincioşi asupra lui prin Taina Spovedaniei.
Aşa cum nu am uitat chilia plină de cărţi (de la Sfinţi Părinţi la Octavian Paler- Părintele nu „ierta” nimic din lumea culturală, cu o curiozitate ferită de intelectualisme ieftine) şi….(ce şoc pentru ascoriştii şi talibanii generaţiei mele!) televizor.
Nu o să uit copia xerox dăruită de Părintele a unui craniu desenat chiar de el. Un craniu teribil, care însă, în hăurile craniului, avea un punct alb. „Uite. Acolo este Învierea!” ne-a spus Părintele arâtând acel punct, cu bucurie în glas, nouă, celor câţiva care veniserăm să îi vestim, prin colind, Naşterea.

Şi ce am uitat îmi vine în cap, acum când plâng nu pentru că Părintele a plecat în Rai (când mor Sfinţii este timp de sărbătoare) ci că au trecut ani de când nu m-am mai dus la el, deşi tot timpul îmi promiteam. Mă „temeam” că mă va readuce la Ortodoxie dintr-un cuvânt şi încă nu sosise momentul sau poate că…pur şi simplu nu mi-am putut imagina că la schitul Techirghiol, în căsuţa bine păzită de maici şi pisici, Părintele nu o să mai fie.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

