jump to navigation

Viziunea USL despre învăţământ. Note de lectură Iunie 4, 2011

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Am citit cu interes viziunea USL cu privire la învăţământ. Dar după ce mi-a trecut interesul a intervenit o uşoară dezamăgire. De ce uşoară? Pentru că oameni precum Marga, Andronescu şi Adomniţei, pot avea multe calităţi personale, dar au numele legate de dezastrul învăţământului românesc în aceeaşi măsură cu „reformatorul” Funeriu.  Iar USL nu vrea să renunţe la niciunul din „clasicii” săi în viaţă, se pare…

Dacă programul economic al USL este unul rezonabil, rezervat şi serios, aşa cum trebuie să fie orice program economic de ieşire din criză, viziunea cu privire la învăţământ e plină de promisiuni că… învăţământul nu se va schimba în bine.

Nu se spune nimic de o legislaţie care să încurajeze şi să reglementeze învăţământul privat ca o alternativă la cel de stat.  Nici despre o lege a mecenatului, care să permită finanţarea din surse private a cercetării academice şi ştiinţifice.

Nu se spune nimic despre inflaţia de Universităţi de stat din România, despre lipsa oricăror criterii serioase de validare a statutului academic în România. Se vorbeşte în schimb de sporirea normelor de elevi, studenţi şi absolvenţi, de parcă chiar oricine în ţara asta trebuie să facă o facultate. Chiar nu înţeleg că Universitatea nu este echivalentă cu învăţământul de mase?

Şi şcolile profesionale şi de ucenici? De ce nu revin în interes?  În loc să întreţinem Universităţi de stat (şi să facem, eventual şi unele noi:  Tecuciul nu este încă centru universitar: cum se poate? ), de ce nu încercăm să dezvoltăm şi învăţământul profesional, eventual în parteneriat cu mediul privat?

Alt subiect absent: echivalarea studiilor de afară. Atâta timp cât ministerul lu’ Marga, Andronescu, Adomniţei, Funeriu (sau al lu’ peşhte- că toţi sunt acelaşi peşte)  îşi arogă dreptul de a echivala studii la Universităţi de prestigiu, astfel încât  dacă ai terminat Oxfordul sau Harvardul, studiile tale în România nu au nicio valoare până nu se pronunţă „onor” minister dacă ţi le echivalează sau nu. Şi trec anii până se pronunţă acest minister….

La fel, cică autonomie universitară în România, face omul un doctorat, şi-l susţine, profesorii din comisia sa îi acordă titlul de doctor, dar omul nu beneficiază de titlu până nu o comisie, care evident că nu are nicio autoritate epistemică asupra subiectului tezei, nu îşi dă avizul.

Chiar nu se înţelege că oricâţi bani vom băga în învăţământ, dacă nu modificăm regulile jocului nu se va întâmpla nimic?

Dar cum probabil că USL nu vrea să afecteze pe baronul cu ifose academice de la Cluj (Andrei Marga) cuvântul reformă e primit doar cu condiţia de a nu se schimba nimic.

 

 

Comentarii»

1. atreides - Iunie 4, 2011

Ar fi foarte bine si pentru Cluj, si pentru sistemul academic din tara, daca Marga ar candida (asa cum se zvonea) si castiga primaria Clujului. Ce naiba, chiar nu a gasit USL pentru postul de ministru al educatiei si cercetarii pe altcineva decat Marga si Andronescu?


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: