jump to navigation

Despre microbişti Aprilie 6, 2011

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Milioane (ce zic milioane? sute de milioane) de oameni, indiferent de sex sau de orientare sexuală au în comun o plăcere, pasiune, credinţă, evlavie fanatică: sportul. Nu sportul ca practicanţi ci sportul privit ca….spectacol (sărman termen, menit să adune sub mantia sa fenomene atât de variate).
Nu cred să fi fost un moment în care să nu fi fost de-a dreptul siderat de ce poate să scoată fotbalul (că mai ales la acest sport mă voi referi) din oameni. Am văzut oameni cultivaţi, cu doctorate în teme subtile, cu biblioteci serioase parcurse, transformându-se în gorile, urangutani, cimpanzei, din pricina faptului că…..Bănel Nicoliţă, Mutu sau Chivu au ratat sau au marcat un gol.
Sincer, acest lucru nu mă amuză (deşi râd de ei mai tot timpul) cât mă sperie. Cum poate un sport pe care ei nu îl practică ci doar îl privesc de pe margine (sau din fotoliul sufrageriei) să transforme nişte oameni civilizaţi în nişte fiinţe dominate de instincte animalice. Ba nu, nu animalice ci pur şi simplu barbare, străine de civilizaţie.

Acum o săptămână, un amic (şi el un doctorand în istorie) îmi relata cu o mândrie pe care nu o pot înţelege, ce înseamnă pentru el să fie microbist, despre sacrificiile lui (nopţi dormite pe grătarul de bagaje prin trenuri- vă daţi seama, trebuie să fi fost oribil!) doar ca să vadă cum joacă Rapidul la…..dracu’n praznic. Omul acesta, altfel deosebit de inteligent şi bine mobilat intelectual, încerca să mă convingă că a meritat tot efortul, inclusiv să mănânce bătaie de la alţi oameni transformaţi de meciurile de fotbal în….huni, doar ca să….

Ca să ce? Ca să câştige sute de mii, milioane de euro câte un analfabet (sau semidoct, ca să fiu mai precis) care nu a putut să dea alt sens umanităţii sale decât cu ajutorul unei mingi de fotbal. Sau, şi mai grav, pentru ca Becali să mai poată să mai cumpere şi să transforme în kitch cu fiori, un alt palat din Bucureştiul de altădată….
Dar mai grav de atât: fac toate acestea fără niciun sens personal. Umanitatea lor se reduce, cel puţin pentru 90 de minute (nu mai adăugăm prelungirile sau sesiunea de preinfarcturi presupusă de loviturile de la 11 metri) în…..fiinţe de care trebuie să ne temem, specii diferite de tot ceea ce civilizaţia în mileniile ei de istorie, a încercat să scoată din om.

Comentarii»

1. Dan Grosu - Aprilie 6, 2011

Eu il inteleg pe colegul tau, caci si eu sunt rapidist!

2. atreides - Aprilie 6, 2011

Mda, si eu tot rapidist, desi nu ma mai duc de multa vreme pe stadion (din adolescenta). Dar microbul a ramas, si e greu sa ii explici cum e treaba cu microbul cuiva care nu il are🙂 Asa ca nu te ingrijora in privinta prietenului tau, din punctul meu de vedere este un tip cu totul remarcabil🙂


Lasă un răspuns

