jump to navigation

Gânduri despre moguli şi Băsescu Decembrie 12, 2009

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Trăim în ţara în care politicieni cu pretenţii liberale distrug prin politici fiscale pe micii întreprinzători şi câştigă alegerile prin invocarea luptei de clasă, împotriva „mogulilor” şi „oligarhilor” bogaţi şi răi.

Trăim în ţara în care subminarea democraţiei se face cu aprobarea electoratului, un electorat păcălit de o demagogie nici măcar inovativă. Toţi dictatorii secolului XX au ajuns la putere luptând împotriva corupţiei, oligarhilor şi a celor care „au furat sudoarea poporului.”

Ştiţi de ce cred eu că Băsescu se teme de „moguli”? Pentru că el se identifică cu Statul. Aţi remarcat, sper, că de doi-trei ani încoace domnul Băsescu are tot mai adesea momente în care vorbeşte despre domnia sa la persoana a treia: „Preşedintele trebuie să facă…”, „Preşedintele trebuie să dreagă…”.
Când a avut acces şi la puterea executivă, domnul Băsescu a repolitizat instituţiile statului. A fost una din primele măsuri ale guvernului Boc. Cu acordul PSD (dar de la PSD ne aşteptam să susţină aşa ceva, de la oamenii „de dreapta” din PD-L, desigur că nu).
Tot domnul Băsescu a mărit Executivul numind persoane controlabile direct de domnia sa în ministere aparent neimportante, dar cu potenţial de manevră economică imens (Turism, Sport, Tineret).

Domnul Băsescu se crede a fi Statul. Sau măcar creierul său. Ca urmare, domnia sa are o singură ameninţare reală: iniţiativa privată.
O să spuneţi că sunt exagerat. Vă invit să reflectaţi însă asupra următoarei realităţi. În România, oamenii de afaceri care au suficientă putere economică pentru a nu mai depinde de Stat, care sunt rupţi complet de controlul Statului, sunt doar câţiva. Vizibili sunt trei: Patriciu, Vântu şi Voiculescu.

Domnul Băsescu se teme de ei pentru că nu îi poate controla. Cu ce? Ce poate să le ofere Statul? Poşta? Hai să fim serioşi…. Reeşalonări de datorii? Doar nu sunt editura Humanitas- oamenii ăştia chiar merg pe profit!

Să nu mă înţelegeţi greşit! Nu cred că aceşti oameni de afaceri şi-au făcut averea cinstit. Nu cred că au făcut-o altfel decât furând de la Stat. Dar au depăşit nivelul! Acum sunt pe picioarele lor şi nu mai au nevoie de Stat.
Dinu Patriciu când se exprimă public arată clar lucrul acesta. Domnia sa îşi doreşte un regim libertarian, ferit de controlul Statului, Stat care inhibă prosperitatea. Sau o ideologizează transformând-o în „progres”.

Pe aceşti oameni de afaceri lumea nu îi ascultă însă. De ce? Deoarece nu sunt buni comunicatori. Ei sunt cinici, conştienţi de puterea lor, responsabili şi obosiţi. Căci banii adevăraţi, liberi de obligaţii morale faţă de politic sau de stat, nu se fac uşor.

Aceşti oameni sunt pragmatici şi reci. Ei calculează orice mişcare şi pentru ei realitatea este una în cifre.
La o emsiune TV, pe postul Realitatea, când o jurnalistă, din categoria chibiţarilor, specula că domnul Vântu e prea aprig în aprecieri cu privire la guvernul Boc, acesta i-a răspuns: „Domnişoară, anul acesta salariul dumneavoastră a scăzut cu 20%.” Iar ea, care poate de la „înălţimea” salariului ei nu observase această scădere, a trebuit să tacă, conştientizând-o. Domnul Vântu însă, care orice om de afaceri serios trebuie să îşi crească averea, nu să o scadă, nu a tăcut şi nici măcar nu are motive să tacă.

Iată de ce se teme domnul Băsescu de moguli. Ia să fiee Patriciu un alt Videanu….Îi mai dă 100 benzinării, mai reeşalonează nişte datorii, îi mai „privatizează” nişte câmpuri petroliere şi…gata. Lumea ar fi frumoasă.

Dar domnul Patriciu nu e un alt Videanu. Are afaceri grele în întreaga lume. Probabil că România „lui Băsescu” nici măcar nu mai este centrul de greutate al averii sale. Cu ce să îl poată cumpăra, ameninţa, şantaja Statul? Cu nimic….Aşa că Statul trebuie să se teamă de el.

Statul dacă nu controlează se teme. Vocaţia Statului este controlul. Şi mai ales când acest Stat este controlat de stânga, controlul devine paroxistic (aşa cum a fost în România lui Năstase şi cum este, din decembrie 2008, încoace, în România lui Băsescu).

Mai trist este când Statul reuşeşte să îşi păcălească electoratul, afundându-l în cea mai perversă tiranie: a prostiei demagogice.
Electorul român cel puţin este incapabil să depăşească liberalismul caragealian: „Să se revizuiască, primesc. Dar să nu se schimbe nimic!”. Iar domnul Băsescu a ştiut să le ofere acest lucru: iluzia schimbării ce maschează realitatea întoarcerii la „normalitatea” controlului Statului asupra societăţii.

Şi dacă aţi ajuns până aici, vă rog să aveţi răbdarea (vă va fi răsplătită, sper) să citiţi şi un interesant articol al lui Dinu Patriciu.

Pentru „portocalele stricate”: nu sunt plătit, finanţat şi nici măcar nu l-am văzut vreodată „live” pe domnul Dinu Patriciu.
Ah! Şi nici domnul Daniel Barbu nu mi-a cerut să scriu acest articol. Dacă nu mă credeţi pe cuvânt, întrebaţi-i pe domniile lor.

Anunțuri

Comentarii»

1. Crin Antonescu - Decembrie 12, 2009

Sincer, eu nu cred ca Dinu Patriciu poate finanta un asa idiot. S-ar face de ras, chiar siu el, PLAGIATORUL 🙂

2. Ion Iliescu - Decembrie 12, 2009

dle Duca, sa treceti pe la sediul din Kisselef sa va dau o sapca PSD, o meritati din plin!

va multumim!

3. Tataia Cristoiu - Decembrie 12, 2009

Tot prost si gaunos esti, mah.
N-ai plecat, janghina puturoasa?
N-ai facut nimic la viata ta decat sa versi laturi semi-analfabete.
Pleaca, janghina!

4. Tataia Cristoiu - Decembrie 12, 2009

Esti un redus mintal, Duco. Esti prost gramada, Duco. Ia sapca aia cu PSD si du-te, janghina.

5. Tataia Cristoiu - Decembrie 12, 2009

Prost impiedicat, janghina si retardat.

6. Tataia Cristoiu - Decembrie 12, 2009

Nu te mai duci lepadatura?

7. lorduljohn - Decembrie 13, 2009

Iata, nivelul electoratului dlui Basescu. Si mai ales spiritul sau democratic.

8. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

Mah lepadatule, ai zis ca pleci mah. Ai plecat la baie, mah? Nu ti-e rusine sa minti mah? Ia-ti sapca PSD si du-te, mah. Esti un retardat care nu a facut nimic in viata decat sa dea in gropi, mah.

9. alexandru racu - Decembrie 13, 2009

Traiasca domnul Patriciu care ne scapa de tirania statului si ne da pe mana justitiei private, pe care o controleaza domnia sa! Frumoasa libertate. Iata ce aberatii a putut sa produca gandirea libertariana a lui Pata&co cu efecte pana la a treia si a patra generatie. Partea amuzanta e ca oportunistul Patapievici a schimbat barca dupa interes, si se prea poate ca tot din oportunism sa fii livrat romanilor gogosile ideologice in cauza acum cativa ani. Din nefericire suspectez ca dumneavoastra chiar credeti in ele si nu ati luat vreo spaga. Vreti in continuare sa ne eliberati de statul corporatie prin corporatia stat. Trist, foarte trist.

E drept ambii fura (stat/corporatii). Dar de bine de rau, primul ramane aici, il controlam pe cat putem prin vot si in caz de urgenta putem sa mergem cu furca la Palatul Victoria. Pe cand Patriciu se mtua cu tot cu conturi intr-un arhipelag din Pacific cat ai clipi. Iar noi ramanem aici sa ne luptam cu tiranul Basescu.

Trist, foarte trist.

10. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

Te doare duco cand iti spune cineva adevarul, asa-i?

11. Bogdan Duca - Decembrie 13, 2009

@alexandru racu:

Cum am spus si mai sus, nu cred in sfintenia „mogulilor”. Nici nu am intentia de a ii idealiza.
Cred insa in capitalism si mai cred in tentatia liberticida a Statului.

Mi-am exprimat de multe ori rezervele mele fata de logica corporatista, care dilueaza conceptul de proprietate si construieste premisele unui comunism economic. Sunt un critic al felului in care aceasta logica corporatista construieste „oameni noi”.

Da. Cred ca multe din tendintele actuale ale economiei de piata nu sunt sanatoase si militez pentru revenirea la normalitate. Cred in necesitatea unui etalon pentru valuta, cred ca trebuie sa dispara aceasta economie virtuala (care iata ca mai si provoaca crize virtuale).
Cred in necesitatea asumarii proprietatii si responsabilizarii proprietarilor.

Si, da. mai cred in marile averi. Numai marile afaceri pot sa ajute la construirea unei clase de mijloc sanatoase.

Cat despre Dinu Patriciu (ca tot vorbeati de el), acesta asigura conditii decente de trai pentru probabil zeci de mii de oameni (de aici si de aiurea). Si nu o face asemenea statului, extinzand la infinit sectorul bugetar. Nu o face asemenea Statului, pretinzand taxe si impozite nejustificate nici de logica si nici de morala. O face pe baza unicei legi economice si fiscale sanatoase: a cererii si ofertei.

Ma mira ca un conservator ca dumneavoastra atunci cand aveti de ales intre concurenta si tensiunile inerente din piata libera si Stat, preferati Statul.
Eu prefer sa discut/sa ma cert/ sa ma rog/ sa ignor un om si nu un aparat birocratic care interzice reglementat angajatilor sai pana si sentimentele umane (sub acuza de „trafic de influenta”).

Si….capitalismul clasic, spre care se indreapta gandurile mele, spre deosebire de Statul modern, de socialism (chiar si acela botezat crestin si numit „distributism”) are din punctul meu de vedere un avantaj: nu e o constructie intelectuala, nu e rezultatul unor teorii ci doar produsul experientei practice, multiseculare ale unor oameni care si-au propus prosperitatea materiala: pentru ei, copiii lor si cei apropiati lor.

12. Bogdan Duca - Decembrie 13, 2009

lordul john:

De apreciat faptul ca portocalele stricate l-au si intregat pe noul „intelectual public al lui Basescu”, domnul Ion Cristoiu, in lumea lor.

Semn ca stiu sa puna in valoare oamenii ce li se alatura….

13. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

Duco, tot prost esti mah. Daca vrei sa stii eu am votat cu Antonescu si am stat acasa la al doilea tur. Da’ asta nu ma face sa nu vad cine e julva si minte si e prost si redus mintal. Uite de pilda asta cu blogul. Te dai mare si rotund dar daca te uiti tu esti un prostovan. Tot ce stii e sa scuipi venin, n-ai facut nimic altceva in viata. Fleoscai pe blog cu laturi si cu stupizenii ca poate te aude cineva duco. Am vazut psrosti ingimfati da unul ca tine rar, mah.

14. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

nu pleci duco? sau minteai?

15. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

hai duco, valea, fa macar ce-ai zis mah, valea!

16. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

inchide sandramaua duco ca tot n-ai ce spune decat ineptii

17. heraaskuortodox - Decembrie 13, 2009

Pai Basescu este chiar Statul. Adica nu numai Basescu ci orice persoana care devine presedinte:

ARTICOLUL 80
(1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării.

Reprezinta nu inseamna DOAR ca-l reprezinta pe la sindrofii ci inseamna ca Presedintele chiar Re-Prezinta Statul roman.

DEX:
A REPREZENTÁ reprezínt tranz.
1) A reda într-o formă concretă; a înfăţişa.
2) (lucruri absente sau abstracte) A face să apară în formă concretă (prin intermediul unui alt obiect care îi corespunde)

Ehe, he…

18. Tataia Cristoiu - Decembrie 13, 2009

17. Ai demonstrat si tu ca duca asta vorbeste doar prostii.
Ti-e ciuda duco?
Ai zis ca pleci.
Pleaca, mah.
Pleaca, mah.
Ai macar o farama de decenta.
Nu fii ratat pana la capat, duco, ai un dram de decenta si pleaca, inchide-ti blogul si du-te invartindu-te unde ai zis ca pleci, nu minti pana in ultimul moment, aici nu mai ai ce face, ai dat tot ce ai putut si au iesit doaR laturi si venin, nimic bun, du-te si fa ce ai promis, fi barbat duco, ca te-ai compromis, ai obrazul gros deja, inchide blogul.

19. Varujan Vosganian - Decembrie 13, 2009

Rar am vazut un individ asa de gaunos. E prima si ultima data cand intru pe blogul asta. N-am inteles nimic din postarile astea neguroase, ilogice si tafnoase. Ce naiba am cautat aici?

20. Elena G. - Decembrie 13, 2009

Jenant, domnule Duca. Meritati toate criticile de aici. Chiar nu aveti coloana vertebrala sa admiteti ca ati gresit?

21. Dan - Decembrie 13, 2009

Păi oameni ca Vântu şi Patriciu nu de Stat au nevoie, ci de resursele statului, au nevoie să folosească aceste resurse în interes prpriu. aşa e uşor să faci afaceri. Dar câţi oameni de afaceri din România îşi permit să procedeze aşa???? Băsescu tocmai asta sustine: oamenii de afaceri îşi văd de afaceri, politicienii de politică….. când comunică trebuie să o facă transparent şi instituţionalizat, nu trăgând de sfori şi manipulând, pentru că, în cazul în care n-ai aflat, îţi spun un mic secret: România nu înseamnă NUMAI oameni de afaceri. Interesele lor trebuie aduse transparent în faţa politicienilor, pentru ca societatea să poată judeca pe baza argumentelor, nu a închipuirii.

22. Alin Pascu - Decembrie 13, 2009

Prost blog, subscriu. Au revoir!

23. atreides - Decembrie 14, 2009

Domnule, ce se intampla aici, s-a rasturnat caruta cu idioti portocalii tocmai pe blogul dumitale? Mars la patrascoiu si morar, javrelor!

24. Ioan - Decembrie 14, 2009

Patriciu, in toate articolele sale este un libertarian convins, nu la fel este si in afacerile sale cu statul. Un adevarat libertarian nu apeleaza la stat pentru o amanare a datoriei de 570 de milioane de dolari. Un adevarat libertarian nu cere favoruri statului.

25. Ioan - Decembrie 14, 2009

La acuzele aduse editurii Humanitas de catre domnul Duca , acuze formulate pentru prima oara de Romania Mare si Ziua, domnul Liiceanu a raspuns inca din 2007:

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2007-03-30/gabriel-liiceanu-despre-cum-s-a-nascut-editura-humanitas.html

26. Ioan - Decembrie 14, 2009

Nu sunt de acord cu jignirile aduse pe acest blog, indiferent de tabara.
Decredibilizeaza interventiile oneste.
Trist este cand si autorul textelor de pe acest blog raspunde cu aceeasi moneda jignirilor care i se aduc.
Ma bucur ca fiecare e liber sa spuna ceea ce crede, insa m-as bucura si mai mult daca fiecare ar fi si responsabil in a-si sustine afirmatiile cu argumente.
E motivul pentru care incetez sa mai las comentarii la textele de pe acest blog.
Altfel, de-a lungul timpului, in urma lecturii opiniilor domnul Bogdan Duca de pe acest blog, am ajuns la a considera ca mai are atent a studia curentele de gandire politica pana a se erija in promotorul conservatorismului romanesc.
Despre opiniile domnului Duca legate de spatiul politic actual romanesc, pot spune doar ca voi inceta in a le mai comenta pentru a nu mai intra in contact cu patima domniei sale. Nu se ajunge nicaieri astfel.

27. Bogdan Duca - Decembrie 14, 2009

Ioan:

Înţeleg că nu mă simpatizezi deloc. Nici eu pe dumneata… Dar ar fi imposibil să ne fim chiar toţi simpatici unii altora. Aşa e lumea asta construită- trebuie să avem şi antipatii.

Dar când antipatia dumitale devine nesimţire, atunci este o cu totul altă problemă şi sunt nevoit să întorc pagina.
După cum remarci, răbdarea mea cu diverşii retardaţi care mai câştigă şi ei un ban cinstit spamând blogurile care nu plac şefilor lor, este una mare.
Asta pentru că apreciez munca şi sunt îngăduitor cu sărăcia cu duhul.

Dar când un om ca dumneata, inteligent şi neplătit, vine pe blogul meu pentru a compila bârfe pentru a mă decredibiliza, încearcă (din fericire fără succes) să bage zâzanie între mine şi prietenii mei, oferă sugestii unor politicieni moderaţi ca să fiu scos de pe listele lor de bloguri, atunci problema devine serioasa pentru mine.

Iar când mă acuză că nu aş fi conservator, domnia sa venind, ca să vorbesc şi eu „pe surse”, de pe poziţiile unui alegător al lui Remus Cernea ca să îmi dea mie lecţii de…conservatorism, atunci supărarea mea e chiar mare.

Dar cum nu sunt supărăcios, o să ajung doar să mă crucesc de nesimţirea dumitale. Ceea ce nu e rău….să te rogi pentru duşmanii tăi.

28. Ioan - Decembrie 14, 2009

Multumesc domnul Duca pentru noile acuze. Inainte de a ma acuza de votul pentru Remus Cernea ar trebui sa urmariti comentariile mele aduse la adresa acestuia pe diverse bloguri, prin care arat inconsecventa sa intre cele doua tururi de scrutin. Cum am spus-o si pe blogul degeabatologie azi, cu referire la partidul verde, pepenii la exterior sunt verzi in timp ce la interior sunt rosii (plecand de la o spusa celebra a lui Helmuth Kohl: tomatele la inceput sunt verzi, ca apoi sa devina rosii). Am votat cu Remus Cernea datorita discursului sau de dreapta din primul tur, discurs avut in emisiunile de la TVR 1.
Sunt un om caruia ii place sa traiasca intr-un un oras curat, fara caini vagabonzi si cu cat mai multe spatii verzi. Insa de aici pana la povestea cu incalzirea globala, calea e lunga si nu ader deloc la ea. Domnul Cernea si-a schimbat discursul radical intre cele doua tururi, dovedindu-mi ca alegerea mea a fost o greseala. Cum am spus si pe blogul lui machiavellian, nu sunt de acord cu incurajarea manifestarilor gen „incalzire globala” deoarece acestea pot aluneca intr-un nou tip de socialism, unde statul va fi cel care isi va aroga postura de atoatestiutor intr-ale “salvarii mediului inconjurator” sub o noua lozinca cu iz marxist: “fiecare dupa posibilitati, statului dupa necesitatile in a salva natura”

Altfel, imi pare rau ca interventiile mele v-au afectat intr-atat. Va marturisesc sincer ca v-am simpatizat la inceput, articolele dumneavoastra denotau o idee bine condusa despre conservatorism. Acum nu va antipatizez, insa sunt dezamagit si e dreptul meu sa alertez oamenii in privinta dumneavoastra, este alegerea mea in acest sens, bazata pe inconsecventa dumneavoastra in ce priveste principiile la care aderati si atacurile pe care le-ati proliferat la adresa unor oameni care au ramas fideli principiilor dupa care isi guverneaza viata, domnul Tismaneanu si Patapievici.
In rest, ma bucur totusi ca ultimul articol al dumneavoatra (nu acesta, cel ce-i urmeaza) denota o dovada de bun simt in sensul unei „mea culpa” din partea dumneavoastra, ceea ce mie personal imi spune ca nu sunteti irecuperabil.
Numai bine.

29. Bogdan Duca - Decembrie 14, 2009

Chiar mi-ati adus zambetul pe buze.

Remus Cernea de dreapta??? Care din declaratiile sale de campanie a fost de dreapta? Aceea in care dorea un Presedinte femeie, tiganca si lesbianca- unicul semn al existentei democratiei in Romania?

Remus Cernea este un libertarian de stanga, un ecologist, umanist ateu si anti-crestin. Unicul lucru de dreapta la domnia sa e…mana sa dreapta.

Cat despre inconsecventa mea…astept sa o demonstrati.

Sunt curios sa vad: unde ati vazut „atacuri” la adresa domnului Tismaneanu? Nu sunt de acord cu optiunea sa politica, asa cum nu am fost nici un moment, chiar si in acele clipe in care relatia dintre mine si domnul Tismaneanu era „minunata”.
Nu stiu sa ii fi reprosat lui Vladimir Tismaneanu altceva decat ceea ce i-am reprosat de cand l-am cunoscut: ca Basescu nu este o optiune, ca ce a facut Presedintele este o condamnare formala a comunismului si ca nu ar trebui sa renunte la valorile moderatiei pentru o campanie electorala.

Am fost contra lui Basescu tot timpul. Am fost pentru desfintarea ICR tot timpul si am criticat decizia lui HRP de a fi acolo inca din momentul in care a ajuns acolo.

Atunci cand domnul Patapievici a preferat ca, in loc sa imi raspunda (fie si prin sms), sa bage zazanie intre mine si prietenii mei (se pare ca e o practica obisnuita in anumite cercuri- nici dumneavoastra nu sunteti strain de ea) evident ca lucrurile s-au schimbat: in sensul ca nu am nici un motiv sa mai consider pe domnul Patapievici ca fiind un om decent. Pentru mine este doar un functionar public cu veleitati culturale dar fara 7 ani de acasa.

30. Ioan - Decembrie 14, 2009

Ati facut insinuarea conform careia domnul Tismaneanu ar scrie pro Basescu deoarece l-ar astepta masina la scara avionului in calitatea sa pe care a avut-o de presedinte al comisiei prezidentiale de cercetare a crimelor comunisului, acesta e un atac in opinia mea. Despre domnul Patapievici e de ajuns sa recitim ultimul articol scris de dumneavoastra. Despre domnul Liiceanu, ati facut insinuarea legata de reesalonarea datoriei Humanitas, cum ca ar fi fost un favor ilicit din partea statului.

In ce-l priveste pe Remus Cernea, declaratiile sale erau de dreapta in sensul libertarian, pe care insusi dumneavoastra il incriminati.
Rationamentul meu a fost urmatorul: intre un candidat al unui partid declarat liberal dar cu reflexe clare de stanga (vezi alianta PNL-ului incheiata la initiativa lui Antonescu cu PSD), un candidat al unui partid de centru dreapta rodat (actualul presedinte) si un candidat tanar al unui partid de centru care prin declaratiile din primul tur s-a situat mai la dreapta decat toti, il aleg pe ultimul. Faptul ca si-a schimbat radical pozitia intre cele doua tururi m-a facut sa-l combat pe domnul Cernea cu argumente oricand am avut ocazia. In ce priveste declaratia domniei sale cu privire la Presedintele femeie, tiganca si lesbianca, vad ca ati luat-o in sensul propriu, eu l-am inteles ca pe un exemplu metaforic de Presedinte ales dupa criterii de competenta, nu dupa date biografice cu care te nasti.

Ilie Catrinoiu - Decembrie 15, 2009

Ai votat cu Cernea? Piei de aici Satano! Deci astia sunt oamenii lui Tismaneanu, votangii de-ai lui Cernea Remus. aha……

Daca Cernea ajunge presedinte, eu imi retrag a doua zi cetatenia romana!

31. Bogdan Duca - Decembrie 15, 2009

@Ioan:

Nu am insinuat in cazul editurii Humanitas (care nu stiu sa fie parte ontologizata a domnului Liiceanu). Reesalonarea s-a facut.

Cat despre domnul Tismaneanu: in mod clar (nu e nici o insinuare) are interese pragmatice ca Traian Basescu sa fie Presedinte.

De ce vedeti insinuari acolo unde eu o spun pe aia dreapta?

Ioan - Decembrie 16, 2009

Ma bucur de aceste precizari.

Ioan - Decembrie 16, 2009

Cat despre domnul Tismaneanu, ii dau crezare domniei sale inaintea dumneavoastra, stiind ca niciodata nu si-a ridicat salariul in calitatea pe care a avut-o de sef al comisiei prezidentiale pentru analiza dictaturii comuniste.
Altfel, domnului Catrinoiu nu am ce sa-i raspund, nu vad nici o diferenta intre domnia sa si Tataia Cristoiu.
Vreau doar sa precizez ca nu sunt omul nimanui, nici al domnului Tismaneanu, nici al domnului Cernea, nu ma cunosc cu domniile lor, asa ca daca le-am sustinut punctele de vedere am facut-o pentru ca le-am sustinut argumentele lor, nu persoanele lor. Am o minte cu care gandesc, spre uimirea unora sau altora, precum domnul Catrinoiu.
De aceea doresc sa precizez ca dintre toate persoanele publice cu a caror puncte de vedere am rezonat de-a lungul timpului, am colaborat doar cu domnul Sorin Lavric (in ultimul meu an ca student in cadrul Facultatii de Filosofie din Bucuresti, in calitatea domniei sale de asistent universitar specialist pe Noica) si cu domnul Gabriel Liiceanu (in calitatea domniei sale de profesor la Facultatea de Filosfie, posibil coordonator al lucrarilor de licenta la acea vreme) in anul 2004 cand mi-am pregatit lucrarea de licenta pe tema unei priviri comparative asupra preliminariilor ontologice ale intrebarii privitoare la fiinta in gandirea lui Constantin Noica si cea a lui Martin Heidegger.
Dupa acest an, nu am mai pastrat legatura cu domniile lor, plecand in Lyon la master pentru a onora o bursa primita din partea Frantei pentru doi ani.
De aceea am fost sensibil cand am auzit cele pe care le-am reprodus cu alta ocazie la dumneaovastra pe blog, in legatura cu o parte din preocuparile actuale ale unor membri in cadrul activitatii din interiorul cercului Noica.
Dupa cum ati vazut domnule Duca, din aceleasi „surse”, sunt un om onest, care a recunoscut informatiile pe care le-ati primit. In schimb, dumneavoastra le-ati negat pe cele care va priveau, desi sursele am inteles ca sunt aceleasi. Sa inteleg ca aceste surse nu au fost oneste intr-un singur sens doar, adica am fost mintit. M-as bucura sa fie asa, pentru binele cercului condus de domnul Sorin Lavric, un om pentru care am tot respectul.

Ioan - Decembrie 16, 2009

Erata: „ale caror puncte de vedere” in loc de „a caror puncte de vedere”. Multumesc.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: