jump to navigation

S-a născut un monstru…. Decembrie 2, 2009

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Ieri s-a născut un Frankenstein politic şi birocratic: Statul numit Uniunea Europeană. Mulţumesc lui machiavellian pentru că mi-a atras atenţia asupra informaţiei. De fapt, genul acesta de ştiri: naşteri de copii mutanţi, batjocoriri ale firii şi construcţii gen UE, ar trebui să apară doar la Ştirile de la ora 5. Iar eu nu mă uit, de obicei, la acele ştiri….

Ţine-ne Doamne, că istorii interesante de abia acum vor începe!

Şi nu pot să nu închei fără să bat obrazul întregii clase politice româneşti pentru că ne-a vândut cu cinism unor birocraţi ideologizaţi precum cei de la Bruxelles.

Anunțuri

Comentarii»

1. Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Am facut testul asta: http://www.evz.ro/alege-ti-presedintele/game.html

Spune ca Antonescu mi se potriveste.

2. Ioan - Decembrie 2, 2009

Uniunea Europeana seamana foarte mult cu struto-camila PSD-PNL-UDMR-Johannis.

Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Uniunea Europeana seamana mult cu strutocamila PDL, PSD, PNL, UDMR, PRM, PC, PNTCD, PIN, PNG, si care or mai fi.

N-ai priceput pana azi ca nu avem partid de dreapta si nici politicieni conservatori. Cand o sa pricepi macar atata lucru, ai sanse sa spui ceva serios.

PDL si Basescu se opun birocratiei UE cum se opune Geoana lui Iliescu. Cand il aud pe Basescu vorbind despre UE, cu cata slugarnicie da el mana cu toti stangistii din UE, imi vine sa fug si sa va intreb pe voi astia ahtiati dupa Basescu: vedeti vreo asemanare intre Basescu si Klaus? Daca nu, bagati capul la naftalina ca vin moliile.
Pana atunci culca-te.

3. Ioan - Decembrie 2, 2009

Iar zelul noului conservatorism propus de dumneavoastra mi-aduce aminte de zelul neocomunismul propus de Brucan si Iliescu in anii ’90. Mi-aduc aminte de o fraza de-a lui Brucan care la una din emisiunile cu Mandruta de la ProTv, intrebat pentru a nu stiu cata oara de profetia lui cu privire la cei 20 de ani necesari Romaniei pentru a iesi din tranzitie, a raspuns ca dupa 20 de ani ori vom fi avea institutii occidentale ori vom trai o forma de neocomunism oligarhic cum se intampla in Rusia. Va las pe dumneavoastra sa ma contraziceti.

4. Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Patapievici:

“Este şi motivul pentru care, după 1989, toate guvernările de dreapta au fost stângace.”

Patapievici:

“Grupul pentru Dialog Social, înfiinţat în decembrie 1989, şi Alianţa Civică, înfiinţată simbolic, printr-o mare demonstraţie, în 15 noiembrie 1990.”

(Silviu Brucan a facut GDS, dar Pata nu spune asta).

Patapievici:

“De aceea, voi numi în continuare această grupare liberă de intelectuali din Grupul pentru Dialog Social şi Alianţa Civică – Intelectualul Public.”

Deci Intelectualul Public a aparut in decembrie 1989, sub umbrela lui Iliescu, desi patapievici vrea sa ne minta spunand ca atunci exista libertate in Romania si ca Intelectualul Public a aparut in conditii de libertate a societatii. Asa e , conditii de libertate a societatii gorbacioviste.

Patapievici:

“Cu toate acestea, electoratul popular a îmbrăţişat, în alegeri, agenda politică a Intelectualului Public. În condiţiile în care ţara este mai degrabă de stânga, intelectualitatea publică românească este de dreapta. Şi cu toate acestea, guvernarea neocomunistă, care era de stânga, a fost silită să se plieze pe agenda intelectuală a reformei economice şi politice, care era de dreapta.”

Deci, dupa ce Pata spune ca guvernele de dreapta de dupa 1989 au fost de stanga, spune apoi ca guvernele neocomuniste au fost silite sa adopte politici de dreapta.

Asta da coerenta a ideilor, frate. Asta e intelectual cu o asa logica?!

Deci poporul tot prost ramane pt ca e de stanga in viziunea chioara a lui Patapievici, dar Intelectualul Public e de dreapta. mda…

Mai departe.

Pt Patapievici, revolutiile totalitare (bolsevica, franceza) sunt revolutii clasice, iar revolutiile clasice vor sa o rupa total cu trecutul:

“Revoluţionarii tuturor revoluţiilor clasice vor revoluţia, iubesc revoluţia, trăiesc pentru revoluţie. Ei vor revoluţia de dragul revoluţiei, pentru că imaginarul lor este intoxicat de ideea falsă că politica de răsturnare revoluţionară constituie idealul suprem de moralitate politică. Este marota revoluţiilor care şi-au luat model din Revoluţia Franceză. Oamenii anului 1989 nu gândeau în categorii de revoluţie, ci în categorii de societate civilă, de drepturi ale omului şi de stat de drept. La originea atitudinii oamenilor de la 1789, dimpotrivă, stă ideea rupturii violente de trecut; în timp ce la originea atitudinii oamenilor de la 1989 stă ideea revenirii (paşnice) la stările de lucruri capabile să anuleze tocmai violenţa rupturii de trecut, provocată de revoluţiile comuniste ale perioadei 1945-1948. Revoluţiile anului 1989 reprezintă cu adevărat o revenire în trecut, aşa cum etimologia cuvântului „revoluţie“ o cere: o revenire la tradiţiile libertăţii, care, pentru regimurile comuniste, se aflau, toate, în trecut.”

Daca revolutiile totalitare au devenit “clasice” in creierul lui Patapievici, atunci ma intreb cum or fi revolutiile din Evul Mediu de restaurare a trecutului?????

Daca Patapievici isi permite sa fraudeze intelectul cu o asemenea dejectie, e foarte usor acum sa falsifici toata istoria recenta a Romaniei.

Patapievici:

“Prima revoluţie de centru din istoria omenirii. 1789 inaugurează era revoluţiilor îndreptate împotriva valorilor centrale ale civilizaţiei europene (să nu trecem cu îngăduinţă peste „comunismul“ Revoluţiei Franceze, de dragul caracterului ei „burghez“). 1989 realizează primele revoluţii în favoarea valorilor centrale ale civilizaţiei europene.În 1989 s-a petrecut prima revoluţie de centru din istoria omenirii.”

Patapaievici incurca aici valorile centrale ale Europei cu valorile centrului politic al Uniunii Europene. El , marele Patapievici, stie ca savarsteste un sofism barbar prin care falsifica realitatea construindu-si siesi o realitate birocratizata in care ar vrea sa murim cu totii. De cand valorile centrale ale Europei sunt valorile politicii de centru (convergenta Noii Stangi de la Frankfurt cu neoliberalismul falimentar al monopolurilor economice si cu neoconservatorismul razboiului preventiv)?

Textul lui Pata aici: http://www.revista22.ro/articol-7183.html

Gata, acest “eseu” m-a convins ca duminica am datoria morala sa votez cu Mircea Geoana. Acesti gropari ai intelectului trebuie sa dispara din Romania sau cel putin sa fie impiedicati sa-si faca planul pe care il urmaresc. Acesti semidocti care nu au elemente de baza in logica trebuie sa ne lase.

Geaona Presedinte, asa cum spune si Ciuhandu de la PNTCD! ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU! AMIN!

5. Ioan - Decembrie 2, 2009

Domnule Catrinoiu,

Aveti un discurs similar cu cel al actualei conduceri de la Cotidianul, cand vorbeste despre fripturistii lui Basescu.
Si ca sa va explic de ce imi miroase a putred, cel mai simplu argument este ca articolul domnilor de la Cotidianul a avut un mare ecou in Romania Mare:

http://www.romare.ro/?cmd=displaystory&story_id=642&format=html

Cand spuneti, va citez: „(Silviu Brucan a facut GDS, dar Pata nu spune asta).”, imi amimtiti de stilul celui care se semneaza Alcibiade, din ziarul Romania Mare. Iar porecla pe care i-o atribuiti domnului Patapievici, „Pata”, denota naduf otravit de ranchiuna si resentiment. As vrea sa va cred un om de buna credinta dar cu astfel de fraze nu va pot crede. Ca sa intelegeti la ce fac aluzie va citez o definitie a omului resentimentar in spatiul public (domnul Bogdan Duca stie cui apartine citatul):
„Omul resentimentului se regăseşte pe sine la circ, însă nu unul propriu-zis, ci unul mediatic, acolo se poate da în stambă, poate exersa figurile sale favorite având drept numitor comun macularea adversarului, se poate prosti, îşi poate da poalele peste cap şi poate mârâi cu folos din moment ce este în văzul tuturor.”

Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Tu ai dreptate, de saptamana viitoare am sa semnez articole in Cotidianul. Cum de te-ai prins? Vad ca ai urechi ascutite.

Patapievici sa treaca examenul la logica daca vrea respect. E ridicol sa vezi un intelectual ca se porcaie cu anti-basescienii si mai si minte despre politica din Romania. Si e si mai rusinos sa aflii ca in trecut erai pe cai mari, tineretul te respecta, iar acum ai ajuns un activist stupid, un gropar al intelectului.

Ioane, tine minte ca eu am fost cel mai mare admirator al lui Patapievici din tara asta!!!

6. lorduljohn - Decembrie 2, 2009

Domnule Catrinoiu,

In afara de cele sesizate foarte precis de dvs. as mai avea de adaugat ca:
“Cu toate acestea, electoratul popular a îmbrăţişat, în alegeri, agenda politică a Intelectualului Public.” Nu imi amintesc ca Intelectualul Public sa fi vorbit despre lupta impotriva coruptiei, mesaj cu care dl. Basescu a castigat in 2004. Ma mai intreb daca electoratul popular intelege ce vorbeste si scrie dl. Patapievici.

Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Da, pe de o parte, Patapievici scrie ca electoratul popular a imbratisat agenda politica de dreapta a Intelectualului Public (cu initiale, precum Marele Preot), si apoi spune ca „tara e mai degraba de stanga.”

Aveti dreptate: poporul nu are cum sa inteleaga ce scrie Patapievici pentru ca Patapievici se contrazice in ce scrie. Sa intelegem ca „electoratul popular” nu e acelasi lucru cu „tara” si cu „poporul”?

7. Ioan - Decembrie 2, 2009

De pe blogul domnului Cristian Preda aflu ca aseara la televiziunea franceza ARTE s-a difuzat un documentar despre Romania:

http://plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2956902,scheduleId=2927892.html

Kapitalisme – notre recette secrète
À travers le retour imaginaire au pays, vingt ans après sa mort, de Ceausescu, un portrait au vitriol de l’oligarchie roumaine.

Quelle serait la réaction du “génie des Carpates” si, vingt ans après son exécution, il revenait hanter la Roumanie ? Il retrouverait ses proches là où il les avait laissés, au sommet du pouvoir réel, sinon officiel : celui que confère l’argent. Car certains des plus gros capitalistes d’aujourd’hui sont les apparatchiks d’hier. Et, s’il existe quelques millionnaires dépourvus de liens directs avec l’ancien régime, tous doivent leur fortune au système hérité de l’ère Ceausescu : un capitalisme gonflé au népotisme, à la corruption, à l’absence de contrôle public. En contrepoint des hallucinations du vieux dictateur, Alexandru Solomon dresse le portrait haut en couleur des oligarques de la Roumanie actuelle, en une sorte de Who’s Who du grand business, désormais communautaire.

8. Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Nastase ajunge premier daca Basescu pleaca de la cotroceni: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6600910-planuri-inainte-alegeri-nastase-dragnea-vor-sefia-psd-daca-geoana-merge-cotroceni.htm

Interesant viitor pentru Basescu in cazul asta….

9. Ionel - Decembrie 2, 2009

i-a dat cineva pastilele lui Catrinoiu sau macar o camasa de forta?

baiatul e bolnav psihic…

Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Ionele, fii fericit, coane, te vad cam crispat, ce se intampla? Sau si tie ti-e naspa ca se duce tara de rapa? E plina politica romaneasca de suspecti ca tine. Fii calm, prietene! Supararea si fanatismul votangist dauneaza grav sanatatii. Ia un Voltarene si executa cateva genoflexiuni.

10. Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Saracul Base, a inceput sa planga la conferinta de presa: „sa-ti fie rusine Dinu Patriciu” si lacrimi de muiere lenesa! Ah, sa plece si sa ne lase cu gasca lui de americani fascisti.

11. Ionel - Decembrie 2, 2009

zice legionaroidul Catrinoiu; deh, si el un FASCIST VERDE

12. Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

„In lupta cu sistemul, Traian Basescu a fost invins de propriul sistem nervos” – Dinescu.

Show, frate!

Ionele, ce faci coane, te-ai dat cu fascismul americano-corporat si cu mafia din complexul industrial-militar?

Te-ai vandut macar pe bani multi sau freci pantofii pe la British Council?

http://www.takimag.com/article/a_kept_man/

13. Ionel - Decembrie 2, 2009

las-o balta fascistoidule, nu poti iesi din schemele de gandire hurduzeniste (tehnoglobalism si alte bla, bla-uri)

monstrul care s-a nascut se cheama PNL-ul dupa ’89

Ilie Catrinoiu - Decembrie 2, 2009

Si tu nu poti sa iesi din scheme de gandire focalizate pe fecalizarea Romaniei.

„Mă simt personal jignit de prostia băşcălioasă, de acreala invidioasă, de stridenţa de ţoapă a acestei populaţii ignare. Fondul ultim al substanţei naţionale româneşti este inadecvarea. Privit la raze X, trupul poporului român abia dacă este o umbră: el nu are cheag, radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără şira spinării”

Si eu ma simt personal jignit de incompatibilitatea lui Patapievici cu logica mistica a ceea ce orice aristocrat al spiritului (nu e cazul lui Patapievici) numeste „popor”.

14. Ioan - Decembrie 3, 2009

Apel catre Ilie si Ionel.

M-as bucura sa reveniti de la acuze la dialog.

Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009

Sigur ca da, cu cea mai mare placere, revin de la acuze la dialog:

http://cotidianul.ro/potrivit_unui_raport_al_senatului_american_rumsfeld_l_a_lasat_pe_bin_laden_sa_scape-104462.html

http://original.antiwar.com/justin/2009/11/22/the-democrats-war-tax/

http://www.takimag.com/article/a_kept_man/

Vreau sa spun ca in SUA inca se accepta dialogul si in media mai apare un Ron Paul care spune adevarul. La noi, daca ai spune ca marea finanta provoaca razboi permanent si socialism , esti facut „legionar”, „anti-piata libera”.

15. lorduljohn - Decembrie 3, 2009

http://www.revista22.ro/a-href-perioada-post-udrea-2145html-titleperioada-post-udrea-a-2145.html

Un interesant articol al dnei Andreea Pora despre dl. Basescu si dna Udrea

16. Ioan - Decembrie 3, 2009

http://www.revista22.ro/pionul-johhanis-in-varianta-liderilor-pnl-7143.html

Citez:
„(…) orice analiza la rece nu poate sa nu scoata in evidenta faptul ca sansele ca dl Johannis sa aiba intr-un viitor guvern care ar urma sa-i poarte numele o influenta reala sunt cvasinule. O dovada ca si el are de fapt destule indoieli in aceasta privinta e faptul, mult prea putin comentat, ca a cerut partidelor care il sustin sa opereze o modificare legislativa care sa-i permita sa se reintoareca in functia de primar al Sibiului daca va pleca la un moment dat de la guvern.
Partidele politice, si cu atit mai mult unul ca PSD-ul, pot accepta anumite constringeri dar pe termen limitat. Sa ne aducem aminte ca si Monica Macovei, pe care cea mai mare parte a clasei politice autohtone o urau literalmente, a fost suportata in fruntea Ministerului Justitiei pina cind a fost marcata oficial aderarea tarii la Uniunea Europeana. Dar doar atit. Cum s-au schimbat conditiile, adica imediat dupa 1 ianuarie 2007, ea a fost ejectata din guvern. De aceea e greu de imaginat ca odata indepartat obstacolul Basescu, cu Mircea Geoana instalat la Cotroceni, greii din PSD vor accepta multa vreme sa aiba un prim ministru considerat a fi strins asociat liberalilor. Poate doar o perioada limitata pentru a-i pune in circa unele masuri nepopulare. Si asta indiferent de cite asigurari ar da astazi nu doar la vedere ci si in culise Mircea Geoana. In principal pentru ca, asa dupa cum s-a vazut in repetate rinduri in ultmii ani, Mircea Geoana nu e capabil sa garanteze multe lucruri nici astazi, de pe pozitia actuala de presedinte PSD. Si o va putea face cu atit mai putin atunci cind nu va mai ocupa aceasta pozitie formala. El nu este nici pe departe in situatia lui Traian Basescu care si-a tras partidul dupa el si l-a plasat la guvernare, ci in postura unuia care a fost instalat in functie prin grija partidului sau. (…)
Liberalii par sa se afle pe un val euforic in acest moment. Gaselnita Klaus Johannis, o miscare inteligenta din punct de vedere politic, le ofera initiativa si obliga PSD ca de voie de nevoie sa accepte pe moment citeva mutari fortate. Dar e vorba doar de o victorie de moment. In ipoteza in care Traian Basescu pleaca de la Cotroceni tot jocul se reseteaza. Atunci se va vedea ca la incasatul dividendelor mai toate locurilor din primul rind vor fi ocupate de Vanghele, Mazare, Dragnea, Hrebenciuc, Adrian Nastase & co sub privirea paternala a lui Ion Iliescu.”

17. Ioan - Decembrie 3, 2009

http://tismaneanu.wordpress.com/2009/12/02/un-harakiri-politic-toader-paleologu-le-scrie-liberalilor/

Citez:

„(…) Există o regulă simplă de prudenţă politică: atunci cînd faci o alianţă dreapta-stînga, trebuie să ai grijă să fii egal sau mai tare decît partenerul. Un partid de dreapta care se aliază cu un partid de stînga trebuie să fie egal sau mai tare decît respectivul partid de stînga, mai cu seamă dacă are la dreapta un concurent puternic. Altminteri, păţeşte ce a păţit în Germania partidul liberal (FDP) în urma alianţei cu partidul social-democrat (SPD): pierde pentru multă vreme o mare parte din votanţii săi. De la 18% în anii ‘50 a ajuns la sub 10% în anii ‘80 şi ‘90, abia la ultimele alegeri reuşind să revină în forţă pe scena politică germană. Iar SPD-ul german e, slavă Domnului, un partid mult mai spălat şi decent decît PSD-ul nostru cu tinichelele ruginite pe care le trage după el.
PNL va avea aceeaşi soartă mai cu seamă în cazul nefericit în care le iese pasienţa celor din fruntea sa: dacă PNL îl aduce pe Mircea Geoană la Cotroceni şi PSD-ul la guvernare pentru trei ani, atunci el va fi ruinat din punct de vedere electoral pentru minim două runde de alegeri legislative. Românii fiind mai îngăduitori decît nemţii, s-ar putea într-adevăr să nu dureze 30 de ani ca în cazul partidului liberal german.
(…)Alianţa PNL-PDL este în orice moment formula mea preferată de guvernare. Între cele doua partide trebuie să existe concurenţă si emulaţie, nu vrăjmăşie şi ură. Teama liderilor PNL de a fi înghiţiţi de PD-L nu este justificată. Dacă eşti ferm pe principiile tale, nu ai de ce să te temi de o atare perspectivă. Între partide situate de aceeaşi parte a spectrului politic funcţionează principiului vaselor comunicante: ba e unul mai puternic, ba e celălalt, în funcţie de calitatea momentană a leadership-ului. Să nu lăsăm aşadar patimile partizane şi resentimentele personale să oblitereze limpezimea judecăţii politice. In cadrul familiei liberale centralismul democratic de tip bolşevic nu-şi are locul. Un liberal cu mintea limpede nu poate vota sub nici o formă pentru candidatul socialist împotriva dreptei.”

18. Ioan - Decembrie 3, 2009

Citez din interviul luat de Catalin Tolontan lui Mircea Geoana:

„(…)
– Dar nu e riscant să discutaţi ca potenţial preşedinte al României despre sistemul financiar-bancar cu un om ca domnul Vântu, condamnat la doi ani închisoare pentru fals în dosarul Băncii Internaţionale de Dezvoltare? În final, procesul s-a stopat pentru că fapta s-a prescris.
– Nu-mi place domnul Vântu. Aici sînt de acord cu domnul Băsescu. Nu-mi place Sorin Ovidiu Vântu. Mi se pare şi malefic, şi puţin cam turbulent. Dar asta nu înseamnă că nu poţi să-i recunoşti o mică competenţă într-o zonă profesională unde, pînă una-alta, se pare că se pricepe.
(…)
– Băsescu vă acuză că veţi fi controlat.
– Eu ştiu ce senzaţie dau uneori. Aparenţa de artificial şi de nesinceritate venea din lipsa de experienţă. Am intrat abia în 2001 în politică. Dar între timp m-am schimbat. Cît despre ceea ce spune Băsescu, sînt replicile unui om învins. Cum să mă controleze oricine sau, de pildă, Dan Voiculescu? Este aliatul meu.
(…)
– Azi mergeţi la Iaşi. Conform statisticii, judeţul are 60.000 de angajaţi la stat şi 99.000 la privat. Le veţi spune şi că trebuie concediaţi dintre cei de la stat, aşa cum s-a făcut în mediul privat?
– Am să vă dau un răspuns economic şi social. Într-o recesiune, trimiterea oamenilor în şomaj nu e o soluţie economică. A trimite, aşa cum spune Traian Băsescu, 20% din oameni în şomaj acum e inconştienţă. Înseamnă consumatori mai puţini şi relansare mai tîrzie. E antieconomic.
– Dar nu aveţi bani în buget!
– În economia subterană a acestei ţări circulă 47 de miliarde de euro pe an…
– Nu poate fi atît.
– E o treime din PIB! Aici e prima sursă de bani suplimentari la buget. Ce se întîmplă cu traficul de ţigări, de petrol, în vama românească, uneori cu complicitatea structurilor, e de neacceptat.
– Fiţi clar, vă rog! Reduceţi din cei 1,7 milioane de bugetari?
– Acum, nu. Pentru că, dacă mai punem pe lîngă cei 650.000 de şomeri existenţi încă peste 300.000 de şomeri viitori de la stat, ajungem la o ghiulea de 1 milion de şomeri la picioarele economiei. A, sigur, pînă în 2014 ne vom achita obligaţiile faţă de Comisia Europeană şi Banca Mondială de a reduce cheltuielile de personal. Dar nu acum.
(…)”

19. Bogdan Duca - Decembrie 3, 2009

@ Ioan:

Toader Paleologu este si ramane acelasi intelectual sarmant, care scrie bine si vorbeste frumos. Dar este, nu am nici cea mai mica intentie sa il jignesc, o nulitate politica.
Mai tineti minte cand acum un an indemna pe liberali sa il voteze pentru a scapa tara de PSD? Nu a avut apoi nici o jena sa fie membru al unui guvern PSD…

Acum ce ne spune? Ca moare de dragul PNL? Daca ii este atat de drag sa incerce sa obtina in partidul sau indeplinirea unicei conditii puse de PNL unei aliante cu PD-L: „scapati de Traian Basescu”,

Cat despre frica PNL de a nu fi victima unor tentative de anexare din partea PD-L, aceasta este justificata. Iar domnul Toader Paleologu este, el insusi, un exemplu viu ca si liberalii pot sa fie pacaliti si anexati fara rest credintei in „omul altor coordonate istorice”

Cat despre domnul Tismaneanu, sa binevoiasca sa taca atata timp cat, fiind la Washington nu stie ce a fost aia guvernare Boc. E drept, e greu sa taci cand stii ca daca nu mai iese cine trebuie, nu te mai ia nici o masina cu sofer de la aeroport cand vizitezi Romania….

Ioan - Decembrie 3, 2009

Domnule Bogdan Duca,

Acuzatiile dumneavoastra la adresa domnului Tismaneanu sunt o incercare tipica de discreditare a unui om care este consecvent cu principiile sale, in conditiile in care sunteti constient (dar nu si onest cand afirmati contrariul) ca domnul Tismaneanu nu il sustine pe domnul Basescu pentru avantaje materiale (cum incercati sa insinuati) atat timp cat stiti cu siguranta ca domnul Tismaneanu a refuzat sa incaseze salariul din partea statului roman, in calitatea sa de sef al comisiei de analiza a dictaturii comuniste din Romania. Banuiesc ca, daca domnul Tismaneanu are destui bani sa isi plateasca singur drumurile cu avionul SUA-Romania din salariul lui de profesor de stiinte politice la Universitatea Maryland, College Park, atunci are si pentru a lua un taxi pentru a parcurge drumul de la aeroport pana unde are treaba in Bucuresti, asa ca atacul dumneavoastra este cel putin suspect. Probabil ca sunteti suparat pe dansul fiindca nu v-a mai oferit aceeasi atentie de care ati beneficiat inainte, odata cu acesta nici domnul Sorin Lavric ne mai luandu-va in seama (bineinteles, ca reactie la ineptiile scrise de dumneavoastra de-a lungul timpului), de reactionati astfel.
In ce priveste orientarea dumneavoastra, numai conservatoare nu este, si o spun sub impresia lecturii de acum zece minute a articolului dumneavoastra de la adresa:

https://romanianneocon.wordpress.com/2009/09/01/ati-auzit-de-alexandra-svet/

incat nu gred ca aveti caderea de a judeca si proclama valori sau nulitati politice.

Spun acest lucru fiindca articolul dumneavoatra este o dovada vie a sechelelelor luptei de clasă infiltrate timp de decenii in constiinta romanilor, pentru ca faceti in acest articol o propaganda socialista de tip flower-power impotriva initiativei private. In primul rand, domnule Duca, ca nu va puteti exprima o opinie pertinenta decat daca ati fi lucrat in cadrul unei multinationale, iar daca ati fi facut-o, ati fi observat ca marile multinationale nu-si permit sa aiba oameni in posturi cheie pusi pe criterii de cumetrie cum se intampla in sectorul de stat (probabil de aceea cumnatul domnului Geoana, Ionut Cotsea, nu a mai rezistat pe timp de criza in sectorul bancar privat (care functioneaza pe criterii de multinationale) si a trebuit sa fie salvat pe criterii de cumetrie de domnul Geoana, oferindu-i postul de presedinte al bancii de stat Eximbank. Iar inversarea de roluri pe care o proclamati in articolul amintit mai sus, conform careia noii proletari sunt managerii din firmele private, dictatura noului proletariat este dictatura manageriala din privat, seamana cu infierarea burghezo-mosierimii din anii ’50 ai secolului trecut din partea comunistilor.
Incat inconsecventa dumneavoastra ideologica mi-aduce aminte de inconsecventa punerii in practica a crezurilor proclamate de domnul Patriciu, daca privesti articolele sale in care sustine libertarianismul prin comparatie cu actiunile lui din realitate in care face afaceri cu statul roman.
In concluzie, insinuarea pe care dumneavoastra o faceti la adresa domnului Tismaneanu e ca si cum v-as acuza pe dumneavoastra ca v-ati schimbat punctele de vedere din februarie 2009 de cand scrieti pentru revista Cultura, revista condusa de domnul Augustin Buzura, doar pe considerentul ca domnul Buzura a fost numit sef la ICR de catre Iliescu sub guvernul Nastase, ramanand un fervent sustinator PSD de-a lungul timpului.

P.S.
In ce priveste observatia dumneavoastra cu privire la sarmul intelectual al domnului Paleologu, insinuand ca cei care suntem de acord cu declaratiile dansului am fi cuceriti de sarmul acestuia, e ca si cum as spune de dumneavoastra din cauza ca nu aveti formare profesionala universitara in filozofie, ca opiniile de filozofie politica se datoreaza fortei cu care sunteti fermecat de sarmul unei intelectuale cu pipa si pretentii filozofice, ceea ce bineinteles ca nu cred.

Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009
Ioan - Decembrie 3, 2009

Si ca sa intelegem de ce domnul Catrinoiu il ataca la modul abject pe domnul Tismaneanu, iata ca domnul Catrinoiu si domnul Mircea Platon colaboreaza in atacurile fara argumente la adresa domnului Tismaneanu:

http://tismaneanu.wordpress.com/2009/05/04/revenirile-dlui-mircea-platon/

Aveti rabdarea sa il cititi pana la capat si veti intelege. Fiindca cine intelege de ce argumentul ad hominem este unul gresit intelege si tendentiozitatea si resentimentul din articolul domnului Platon recomandat mai sus de colaboratorul sau domnul Catrinoiu.

20. lorduljohn - Decembrie 3, 2009

O completare

Grija PDL-ului fata de PNL este suspecta. Nu inteleg ce problema au ei. Daca PNL a luat o decizie gresita, exista mai multe posibilitati:
1. Organele statutare vor schimba conducerea si vor fuziona partidul cu PDL
2. Electoratul PNL, dezamagit, va vota PDL ca „autentic” de dreapta.
3. Membrii PNL vor migra in masa la PDL
deci, cei din PDL, vor avea doar de castigat
Daca PNL a luat o decizie buna, exista mai multe posibilitati
1. PDL se va dezmembra,
2. PDL va scapa de Traian Basescu si de gasca de lachei interesati si se va democratiza, intrand in relatie cu PNL si UDMR

Dupa ura cu care combat PDL-ul mai degraba cred ca e vorba de varianta a doua, posibilitatea 1.

21. Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009

@Ioan: Desigur ca revin de la acuze la dialog:

http://cotidianul.ro/potrivit_unui_raport_al_senatului_american_rumsfeld_l_a_lasat_pe_bin_laden_sa_scape-104462.html

http://original.antiwar.com/justin/2009/11/22/the-democrats-war-tax/

http://www.takimag.com/article/a_kept_man/

In America inca e libertate, inca mai apar oameni la TV care spun ca marea finanta e cauza razboiului si a socialismului. In Romania daca spui asa ceva, vin comisarii de ieri si de azi si te fac „legionar”, „antisemit”, „anti-piata libera”.

Cam despre asta e vorba cand trebuie sa dialoghezi cu „elita intelectuala”.

22. Ioan - Decembrie 3, 2009

Din cate observ, PDL-ul nu combate cu ura PNL-ul. De altfel, desi PNL-ul i-a scos de la guvernare pe acestia la inceputul anului 2007, PDL-ul nu a pastrat ranchiuna, afirmand clar si raspicat dupa alegerile din 2008 ca prima varianta pe care o iau in calcul pentru un guvern este PNL-ul, doar ca domnul Tariceanu a sustinut sus si tare ca nu accepta o guvernare cu PDL-ul decat cu el din nou prim-ministru (in conditiile in care PNL iesise al treilea partid ca voturi la alegeri).
Apoi , acum dupa retragerea PSD-ului de la guvernare, PDL-ul si-a exprimat optiunea din nou de a face guvern in primul rand cu PNL, insa PNL-ul prin liderii sai actuali iarasi a refuzat, preferand sa oficializeze sustinerea reciproca intre PSD si PNL de care s-a si bucurat in perioada 2007-2008. Nu e nimic grav, doar ca atunci cand un partid de dreapta isi exprima mereu drept prima optiune un partid de stanga (PSD) pentru a face o coalitie, nu mai poate fi considerat la dreapta, ci cel mult la centru. Domnul Tariceanu macar nu a facut-o pe fata, desi a fost obligat sa dea o gramada de posturi celor din PSD in teritoriu in timpul guvernarii sale, motiv pentru care numarul angajatilor aparatului de stat a crescut de la 250 000 la 400 000 de oameni sub guvernarea lui.
Revenind la mesajul scris de lorduljohn, calculele sunt corecte din punctul de vedere al partidelor politice, dar sunt incorecte din punctul de vedere al omului obisnuit, neafiliat politic, care va trebui sa mai astepte inca trei ani pentru ca apele sa se lamureasca, cand puteau fi lamurite de acum prin conturarea clara a dreptei si stangii romanesti. Totusi, cred ca lorduljohn prin „grija suspecta” (nu e deloc suspecta, e naturala, ambele partide fiind de dreapta) de care ii banuieste pe cei din PDL cu privire la PNL, cade in aceeasi temere, cum ca PNL va fi absorbit de PDL daca va intra la guvernare impreuna. Cred ca mai degraba se va intampla invers, daca va intra alaturi de PSD. Sa nu uitam totusi ca nu domnul Basescu a contribuit la disparitia PNTCD-ului de pe scena politica, ci atat PNL-ul, car si PD-ul, partide care s-au distantat de guvernarea CDR-ista, punand toata vina in carca ministrilor taranisti.
Si acum ca sa clarific de ce sunt atat de sceptic cu privire la aceasta alianta intre PSD si PNL, trebuie sa spun ca nu pot fi optimist cand insusi domnul Johannis este ingrijorat si pesimist prin cuvintele exprimate si atitudinea afisata (va rog sa vedeti declaratia de presa a domnului Johannis) :
http://www.catavencu.ro/vnn?bcpid=16737378001&bclid=1774292573&bctid=53843624001

23. Bogdan Duca - Decembrie 3, 2009

@ Ioan:

Porniti de la o premisa pe care orice votant liberal constant, precum subsemnatul, o respingem din oficiu: aceea ca Partidul Democrat-Liberal ar fi un partid de dreapta.
Din punctul meu de vedere, cel putin, o alianta a PNL cu PD-L sau cu PSD este cel putin la fel de nefireasca.
Apoi, sustinatorii aliantei PNL-PD-L uita cateva lucruri esentiale:
istoria PD-L este o istorie a aliantelor pe care acest partid le-a tradat. Tradatorii lui Iliescu din FSN au fost tradatorii social-democratilor din USD, apoi ai Conventiei Democratice. Au tradat apoi Alianta D.A. ca, acum, la sfarsit sa provoace si esecul aliantei PSD-PD-L. Ca sa nu mai vorbim ca au tradat si pe socialisti ca sa devina „populari”, pentru ca acestia erau „tabara castigatoare” in PE.
PD-L nu este un partid credibil si un partener pe care sa te poti baza. Faptele o demonstreaza cu prisosinta. Vinovat de aceasta este, pentru vremurile din urma, de la CDR, incoace, domnul Traian Basescu.

Spuneti ca vina mortii PNT ar trebui impartita egal intre liberali si democrati. Victor Ciorbea sau Emil Constantinescu nu sunt de acord cu dumneavoastra. Prezenta lui Radu Vasile, premierul care a rupt practic unitatea PNTCD, in randurile PD, apoi, va contrazice…

Cat despre alianta PSD-PNL, e foarte posibil ca aceasta sa surprinda placut chiar si pe cei ce acum voteaza cu incapatanare „solutia Basescu”.

Ioan - Decembrie 3, 2009

Despre prezenta domnului Melescanu si a domnului Roman in randurile PNL ce spuneti? Ei sunt cei care au rupt FSN-ul in doua randuri, prin APR si PD, si fiindca nu au avut castig de cauza s-au aciuat la sanul domnului Patriciu. Sa va aduc aminte de afacerile necurate de la MAPN din timpul guvernarii Tariceanu, in care domnul Melescanu era Ministrul MAPN? De domnul Roman ce sa mai spun, istoria cu mineriadele este cunoscuta, iar de curand Patriciu si Roman au devenit si rude (nas-fin).
Totusi meritul domnului Radu Vasile este de a fi oprit ultima mineriada din drumul ei spre Bucuresti si de a-l aresta pe Miron Cozma ulterior.

Ioan - Decembrie 3, 2009

Domnule Bogdan Duca,

Auzisem de dumneavoastra prin terte persoane si am asistat la cateva conferinte la Casa Lovinescu anul trecut unde v-am urmarit interventiile de bun simt la acea vreme. Inca ma incapatanez sa cred ca aveti o minima decenta si toate opiniile dumneavoastra sunt motivate de orice altceva decat meschinarie sau ranchiuna.

Va mai dau un argument pentru care PNTCD prin domnul Ciuhandu nu trebuia sa se alature PSD-ului daca vroia sa-si respecte statutul recastigat prin domnul Coposu dupa revolutie :

http://prezidentiale.evz.ro/emain/articolul/878381/Caramitru-Pactul-PNTCD-PSD-un-gest-sinucigas-

Totodata am citit articolele domnului Catrinoiu si m-au speriat prin radicalismul de tip legionar pe care il promoveaza. Daca impartasiti acelasi tip de demers cred ca va fi si ultima mea interventie aici, fiindca in afara de lorduljohn nu am gasit un interlocutor pentru un dialog veritabil, chiar si in contradictoriu.

Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009

Domnule Ioan, eu cu dl Duca nu sunt de acord in multe privinte, dar optiunea dumnealui impotriva lui Basescu e foarte buna.

24. Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009

Eu zic sa trecem la lucruri serioase, ca America se duce de rapa cu neoconi ca Tismaneanu.

http://original.antiwar.com/justin/2009/11/22/the-democrats-war-tax/

http://www.takimag.com/article/a_kept_man/

In America inca e libertate, mai apar la TV oameni care spun ca marea finanta e cauza razboiului si a socialismului. In Romania, daca spui asta, esti facut „legionar”, „antisemit”, „anti piata libera”.

Cam asta e „dialogul” in Romania.

25. Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009
26. Ioan - Decembrie 3, 2009

Ma bucur ca va disociati de domnul Duca, altfel, fiecare e liber sa voteze cu cine ii dicteaza constiinta.
De reactionat, voi reactiona intotdeauna la manipulari si voi fi mereu partizanul argumentarilor serioase.

Propun alte articole de bun simt:

http://www.revista22.ro/de-ce-votez-cu-b259sescu-7181.html

http://www.revista22.ro/scrisoare-deschis259-c259tre-doamna-doina-cornea-7184.html

27. Ilie Catrinoiu - Decembrie 3, 2009

„Si ca sa intelegem de ce domnul Catrinoiu il ataca la modul abject pe domnul Tismaneanu, iata ca domnul Catrinoiu si domnul Mircea Platon colaboreaza in atacurile fara argumente la adresa domnului Tismaneanu:”

Pana sa il atac eu abject pe dl Tismaneanu, iti amintesc ca dl Tismaneanu a inceput atacul abject la adresa mea, m-a facut „antisemit” in postarea aia fara ca eu sa-l atac pe dl Tismaneanu in vreun fel pana atunci, asa ca nu eu am inceput sa fiu porc cu dl Tismaneanu, ci dl Tismaneanu a inceput sa fie porc cu mine, iar eu, din pacate, m-am coborat la nivelul lui Tismaneanu de a „dialoga” pe aceeasi linie crezand ca astfel ma va intelege….


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: