jump to navigation

Două tipuri de rezistenţă la comunism Martie 15, 2009

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Joi seara, la Casa Lovinescu din Bucureşti, am susţinut în cadrul Serilor Noica, o conferinţă despre Noica şi marxism precum şi despre rezistenţa intelectuală anticomunistă.
De ce anunţ această conferinţă la trei zile după eveniment? Deoarece mi se părea….straniu să îmi fac publicitate pe propriul blog…
Această conferinţă a avut loc în nişte condiţii cu totul speciale: între mormane de cărţi (la propriu) din biblioteca Monicăi Lovinescu.
Despre ce am vorbit? Despre Noica şi Monica Lovinescu ca reprezentanţi a două forme de cultură civică şi, implicit, a două formule de rezistenţă anticomunistă.
Nu, nu voi transcrie aici conferinţa (care sper să apară într-un volum al meu despre politică şi istorie la Noica, în toamnă) ci voi prezenta doar ideea ei principala:
Există un model intelectual ce poate fi reprezentat de Constantin Noica: un model sensibil la ideologii. De asemenea, există o tipologie intelectuală (bine reprezentată de Monica Lovinescu) ce se defineşte prin respingerea ideologiei.
Cum se întâlnesc cele două tipuri de intelectuali în cultura română? Cum s-au confruntat şi se confruntă ele?
Pentru aceste răspunsuri vă invit (na! îmi fac reclamă pe blog!) să îmi citiţi cartea despre Noica şi (probabil) un articol în Idei în Dialog.

Nu mă pot abţine să nu postez şi câteva poze de la conferinţă…
dsc09487

dsc09494

dsc09497

dsc09531

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

