jump to navigation

Incredibila „aflare în treabă” a poliţiei române Aprilie 2, 2008

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Acum două ceasuri mă găseam cu diverse treburi (neoficiale) în preajma Palatului Cotroceni, loc ce va găzdui în această seară dineul de deschidere al Summitului NATO.

Toate străzile erau blocate, iar unica „populaţie” umană vizibilă era cea formată din poliţişti, jandarmi şi băieţi cu ochi albaştri (pardon, aceştia erau invizibili- e în natura lor să fie). 

Am fost legitimat, sfătuit amiabil să mă plimb, deşi eu trebuia să aştept pe cineva, luat peste picior de un poliţist impertinent. Una peste alta, am fost bine supravegheat.

Nu pot să neg că nu am fost iritat, dacă nu de măsurile de securitate (oarecum fireşti în lumea de după 11 septembrie), cât de comportamentul impertinent al poliţiştilor, personaje inculte şi frustrate.

Dar partea cea mai interesantă abia acum vine. După ce am părăsit „zona de securitate” a Palatului Cotroceni, am intrat în „zona de securitate” reprezentată de bulevardul Elisabeta. Aici, la intersecţia cu Splaiul Independenţei (încă circulat) am văzut eficienţa măsurilor de securitate, a căror victimă am fost prin Cotroceni.

Vine o coloană oficială. După dimensiuni, era probabil cea a premierul vreunei ţări mai mici. Vine în viteză, se angajează pe podul de peste Dâmboviţa şi….se opreşte la roşu alături de alte maşini prinse de tăvălug. Câteva taxiuri şi maşini particulare au încadrat perfect maşinile oficiale.

Wow! De asta au blocat poliţaii români circulaţia! De asta legitimează cu două ore înainte pe trecători! De asta îi tratează cu nesimţire „plină de respect”! Ca demnitarii protejaţi să poată să stea la stopuri, să poată eventual conversa pe geamul maşinii cu taximetristul român sau, în cazul în care au motive să se teamă de un posibil atentat, să îi poată cuprinde şi spaima (asta şi pentru că frica face poftă de mâncare- tot merg spre un dineu).

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

