jump to navigation

Din nou despre prostia omenească Noiembrie 6, 2007

Posted by Bogdan Duca in Uncategorized.
trackback

Pe vremea lui Creangă nu exista corectitudine politică, nu existau ideologii ong-istice şi nici ONG-uri ideologizate. Ca urmare, prostia omenească se manifesta casnic şi nu public. Soarele se băga în casă cu găleata, nucile erau duse în pod cu furca… Acum însă avem prostie omenească instituţionalizată. Această prostie are mai multe nume (doar este fudulă, nu?): corectitudine politică, noua toleranţă, nondiscriminare, discriminare pozitivă, multiculturalism. Multe nume, dar acelaşi lucru: dispreţul faţă de adevăr şi faţă de tradiţie. 

Cum îi integrăm pe romi

Dacă această prostie instituţionalizată ne-ar încânta numai cu simpatice teorii „academice”, precum feminismul, ideea de „cultură gay” sau şi mai amuzantul relativism cultural, care aşează un Dostoievski la egalitate cu orice „erudit” povestitor de basme dintr-un trib burkinez, poate că nu am fi foarte deranjaţi. În definitiv, obsesia modernă pentru vampiri trebuie să aibe şi un corespondent postmodern, fie el şi cu morgă… academică. Dacă credem că există contele Dracula, atunci de ce să nu credem că obiceiul african al circumciziei feminine nu este altceva decât o variantă la fel de decentă ca şi obiceiul european al spălatului pe dinţi?

Numai că prostia instituţionalizată nu este restrânsă la spaţiul academic. Are loc de cinste în societatea civilă, promovează legi şi generează poliţii ale gândirii (precum absurda instituţie CNCD, de la noi). Pe lângă asta, a infestat şi mass-media, impunând un limbaj şi atitudini „corecte politic”.

Cât despre efecte: nişte cetăţeni români de etnie romă comit infracţiuni teribile în Italia, ucigând, violând şi furând propriile gazde primitoare (puţine popoare europene se pot lăuda cu un suflet deschis şi primitor ca cel al italienilor). Urmarea? Românii sunt de vină! De ce nu se face distincţia dintre români şi ţigani? Păi s-ar comite astfel discriminarea ţiganilor… Şi aşa, din pricina unor cetăţeni români de altă etnie decât cea a românilor, două popoare (român şi italian) sunt condamnate să sufere.

Bine, fie! Dacă cer interesele Europei ca să ne asumăm identitar toţi cetăţenii, poporul român ar putea să treacă şi peste asta. În definitiv, nici nu prea ai de ales… Ce să te faci cu o minoritate care, în marea ei majoritate, refuză civilizaţia­? Să le ceri să se gândească serios la găsirea unui „divorţ” civilizat, eventual prin constituirea măcar a ideii unui stat al ţiganilor? Nu! Că te reclamă extratereştrii adepţi ai corectitudinii politice la… CNCD. Să îi ghetoizezi? Ar fi cu adevărat monstruos. Şi atunci? Să încerci să îi integrezi.

Au apărut diferite organizaţii însărcinate cu integrarea romilor. Aceste organizaţii au primit şi bani (nu puţini!). Mai mult chiar, aceste organizaţii sunt alcătuite din romi cu studii superioare ce ar trebui să îşi convingă etnia să accepte regulile jocului modernităţii. Dar oamenii din aceste organizaţii nu au nici cea mai mică intenţie de a face acest lucru. Ca să convingi pe romi să se schimbe, trebuie să munceşti mult. Dar… merită? Desigur că nu, în contextul în care banii primiţi pentru proiecte de integrare a romilor pot fi cheltuiţi şi altfel. Cum? Păi pe nişte şcoli de vară, simpozioane, „rasismometre” şi afişe plângăcioase.

Ştiaţi că la o şcoală de vară a romilor participanţii au primit, în loc de clasicele mape, laptopuri? Desigur că nu. Dar nu vă revoltaţi când auziţi cum se cheltuiesc banii daţi pe integrarea ţiganilor, desigur că la asemenea manifestări se discută lucruri foarte concrete… Printre aceste teme, circulă un zvon, se numără şi incriminarea Bisericii Ortodoxe Române, care a avut, în Evul Mediu, robi ţigani. Păi cine altcineva să fie vinovat de rata ridicată a infracţionalităţii şi a analfabetismului decât… BOR-ul sau Statul român? Şi dacă sunt găsiţi vinovaţi, nu este aşa că trebuie „să se simtă” şi să mai paseze nişte bani băieţilor apărători ai drepturilor ţiganilor? 

Unde este rasismul?

Un alt lucru concret făcut de ţigani: paralela dintre drama romilor est-europeni şi cea a negrilor americani sau sud-africani. Cunosc câţiva lideri ong-işti romi foarte mândri că au dat mâna cu Nelson Mandela! Dar dacă Nelson Mandela a petrecut cea mai mare parte a vieţii prin închisori pentru drepturile negrilor din Africa de Sud, care dintre militanţii romi au făcut măcar o zi de închisoare pentru drepturile conaţionalilor lor? Răspunsul este simplu: nici unul. Aceasta pentru simplul motiv că nu mai există politici rasiste cu privire la ţigani din 1945 încoace.

Cel puţin în România, nimeni nu îi urăşte pe ţigani pentru că sunt ţigani. E drept, sunt urâţi ţiganii care nu sunt civilizaţi, cei care fură, cei care tâlhăresc, cei care se ocupă de proxenetism sau cei care ucid. Sunt urâte veritabilele mafii ţigăneşti ale gunoierilor, florarilor sau cele ale pieţarilor. Dar nu există o ură faţă de ţigani pentru că sunt ţigani. Cine poate să îl urască pe haiosul Johnny Răducanu, pe simpaticul Mădălin Voicu (ambii, buni de reclamat la CNCD pentru onestitatea cu care discută despre propriul popor) sau chiar pe lăutarii care „le zic bine”?

Deci, unde este rasismul? Nu există decât rate ridicate ale infracţionalităţii în rândul romilor şi consecinţele lor sociale. Doar nu suntem atât de sfinţi sau de nebuni încât să îi acceptăm pe cei care ne fură, ne violează şi ne ucid. Şi cred că acest adevăr este valabil atât în România, cât şi în Italia. Ca urmare, nu avem rasism şi, implicit, nici nu au nevoie romii de personaje precum Nelson Mandela. Ba chiar, atunci când atrag un personaj ca Mandela în campaniile lor de imagine, militanţii ţigani nu fac altceva decât să comită un sacrilegiu.

Ţiganii nu au nevoie nici de un Malcolm X sau Martin Luther King, pentru că nu există segregare în România pe alte criterii decât cele… infracţionale. Slavă Domnului! Nu există numerus clausus pentru elevii şi studenţi romi în învăţământul românesc, ba chiar, datorită discriminării pozitive, populaţia majoritară este defavorizată în detrimentul unei minorităţi. Deci, nici modelul lui Martin Luther King nu este utilizat în mod legitim. 

Propriul destin istoric

Dar atunci ce rămâne de făcut? Categoric NU trebuie să acceptăm absurdul corectitudinii politice care ne cere să nu facem o distincţie firească şi corectă între două popoare: cel român şi cel rom. Faptul ca mulţi romi au cetăţenia română nu îi face parte a poporului român.

Ca urmare, afirmarea acestei distincţii, deşi nu reduce responsabilitatea Statului român faţă de cetăţenii săi de altă origine decât cea românească, protejează poporul român de asocieri negative şi de riscul de a fi supus unor discriminări reale (a se vedea situaţia din Italia).

Dar ce mai trebuie făcut? Categoric NU trebuie să se mai aloce fonduri organizaţiilor non-guvernamentale şi instituţiilor care, până în acest moment, nu au făcut nimic concret pentru comunităţile de romi. Este inadmisibil ca să se îngăduie îmbogăţirea unor activişti care noaptea, în somn, se cred Nelsoni Mandela, dar a căror muncă se reduce la „vizite de lucru”, simpozioane, seminarii şi conferinţe pe cât de costisitoare, pe atât de inutile.Iar ceea ce mai trebuie făcut de către statele europene este toleranţa zero la orice formă de infracţionalitate. Numai prin aplicarea fermă a legii se poate reduce gradul de infracţionalitate.

Cât despre romi, aceştia trebuie să se gândească să îşi ia soarta în mâini prin asumarea propriului destin istoric. Dacă nu o vor face, atunci, cu toate CNCD-urile şi Consiliile Europei de partea lor, vor fi victimele propriei lor indolenţe. În eventualitatea în care textul va fi citit de nişte creiere spălate de corectitudinea politică sau de persoane interesate doar să vâneze „rasişti”, fac menţiunea că afirmaţia de mai sus nu este o ameninţare, ci o previziune.

Anunțuri

Comentarii»

1. razvan - Noiembrie 6, 2007

Bogdan, articolul asta a fost publicat si in cultura? Oricum, subscriu celor spuse de tine!

2. natalia - Noiembrie 7, 2007

sunteti rudimentar in argumentare si jignitor. intelegerea conceptului de corectitudine politica e aproape absenta, la fel ca si intelegerea normelor implicite unui discurs public civilizat. as vrea sa am energia sa aduc contraargumente sirului de generalizari pripite cu care operati dar extremismul dumneavoastra, fie el si revendicat pe un filon ortodoxist intolerant, ma oboseste.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: